روزنامه نگار در بند کُرد نامزد دریافت جایزه مقاوم‌ترین روزنامه‌نگار شد

سرویس ترکیه - دجله مفتی اوغلو روزنامه نگار در بند کُرد نامزد دریافت جایزه مقاوم‌ترین روزنامه‌نگار شد.

به گزارش کردپرس، دجله مفتی اوغلو روزنامه نگار در بند کُرد، مدیر مسئول خبرگزاری مزوپوتامیا، و رئیس مشترک انجمن روزنامه نگاران دجله فرات (DFG) از سوی سازمان «Free Press Unlimited» نامزد دریافت جایزه مقاوم‌ترین روزنامه‌نگار شد.

مفتی اوغلو در کنار اندرسون بوسان از اکوادور و فیلیپ اوباژی از نیجریه نامزد دریافت جایزه مقاوم ترین روزنامه نگار شده است.

برنده این جایزه قرار است در تاریخ 24 آکتبر توسط هیات داوران این سازمان معرفی شود. این جوایز در مراسمی در 31 اکتبر در لاهه به افراد اهدا خواهند شد.

گفتنی است، دجله مفتی اوغلو مدیر مسئول مزوپوتامیا، اهل دیاربکر است. او به دلیل روزنامه نگاری تا کنون بارها به دادگاه کشیده شده و پرونده های قضائی زیادی علیه او تشکیل شده است. در آگوست 2012 که برای تهیه خبر به شرناخ رفته بود، در تعقیب و گریز از سوی پلیس، خودروی او دچار سانحه شد و استخوان گردن او به شدت آسیب دید. تا حدی که همکارانش از این که او بتواند یک بار دیگر سر پا بایستد نا امید شدند، با این حال مفتی اوغلو با قدرت تمام برای ادامه فعالیت خبرنگاری خود تلاش کرد و سلامتی خود را به دست آورد. مفتی اوغلو یکی از روزنامه نگاران کردی است که تا کنون بارها از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده و پس از تحمل چند روز بازداشت به طور مشروط آزاد شده است. با این حال او مدتی پیش از انتخابات ماه می به همراه شمار دیگری از روزنامه نگارن کرد دستگیر شد و به زندان افتاد، و حالا چند ماه است که به اتهام عضویت در سازمان تروریستی و تبلیغ برای آن در زندان فوق امنیتی سینجان آنکارا به سر می برد. مفتی اوغلو فعالیت های روزنامه نگاری خود را همچنان از این زندان ادامه می دهد.

مفتی اوغلو پیشتر در گفتگو با کردپرس، بازداشت روزنامه نگاران کُرد را بخشی از سیاست کُردستیزی و انکار مسئله کرد در ترکیه توصیف کرده بود.

این روزنامه نگار کرد همچنین در یکی از سخنرانی های خود از ترکیه به عنوان «زندان روزنامه نگاران» نام برده بود.

کد خبر 2760713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha