10 نظامی شرکت کننده در عملیات کردستان عراق استعفا کردند

سرویس ترکیه - ده تن از افسران ارتش ترکیه به دلیل مشکلات روحی از ادامه شرکت در عملیات نظامی در کردستان عراق استعفا کردند.

به گزارش کردپرس، برخی رسانه های منطقه از استعفای افسران و نظامیان به دلیل افزایش تلفات در عملیات ترکیه در خاک کردستان خبر دادند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، شرایط سخت منطقه عملیاتی در کردستان عراق، و افزایش تلفات در درگیری ها باعث شد تا بین برخی از افسران ارشد بر سر پیشروی در منطقه اختلاف نظر رخ دهد. برخی از افسران مخالف پیشروی هستند. بنا بر ادعای مزوپوتامیا دست کم ده افسر ارتش ترکیه که در این عملیات شرکت داشتند تا کنون از ادامه شرکت در این عملیات استعفا کرده اند.

یکی از افسران نظامی که در روزهای اخیر استعفا کرده در گفتگو با مزوپوتامیا گفته است: «شرایط منطقه بسیار سخت تر و بدتر از آن چیزی است که به ما گفته بودند. ما با اولین ورود به منطقه این موضوع را فهمیدیم.»

این نظامی مستعفی افزود: «پیش از پیوستن به نیروی هوایی ارتش، با احساسات ملی گرایانه همچنین با توجه به نیازهای اقتصادی ام تصمیم به ورود به ارتش گرفته بودم. من کار نداشتم و آن زمان خودم را با تکرار موضوع دفاع از وطن و ملت قانع کردم اما پس از ورود به ارتش دیدم که تنها امر اقتصادی است که اهمیت دارد.»

افسر مستعفی ارتش گفت که وقتی به منطقه رفته اند مرگ را به چشم خود دیده اند. او گفت که با ده سرباز به منطقه رفته اند و تنها دو تن بازگشته اند و به همین دلیل از ادامه عملیات کناره گرفته است.

کد خبر 31916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha