۲۵۰ هزار خانه دیگر در شمال سوریه می‌سازیم

سرویس سوریه- وزارت کشور ترکیه از طرحی برای ساخت شهرک های جدید در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش کُردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز جمعه از قصد ترکیه برای ساخت حدود ۲۵۰ هزار خانه در شمال سوریه به عنوان بخشی از برنامه کشورش برای بازگرداندن پناهجویان سوری خبر داد.

سه شنبه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: مقدمات برای پروژه جدیدی در حال انجام است که امکان بازگشت داوطلبانه یک میلیون برادر سوری که در کشورمان میزبان آنها هستیم را به مناطق امن شمال سوریه می دهد.

پیش از این در آوریل گذشته، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه اعلام کرد که کشورش در حال کار بر روی پروژه ای برای بازگرداندن پناهجویان سوری به مناطق امن شمال سوریه با همکاری سایر کشورها است.

سویلو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ترکیه قصد دارد حدود ۲۵۰ هزار خانه در شمال سوریه بسازد و هدف آن بازگشت داوطلبانه یک میلیون سوری است».

بر اساس اظهارات سویلو، ترکیه ۱۳ پروژه از جمله ساخت ۲۵۰ هزار خانه در مناطق تحت کنترل ترکیه و گروه های مخالف سوری مانند سریکانی، گری‌سپی، جرابلس و الباب آماده کرده است.

این پروژه ها توسط سازمان های امدادی بین المللی تامین می شوند و پناهندگان سوری را می‌پذیرد که اقامت موقت در ترکیه دریافت کرده اند.

به گفته وزیر کشور ترکیه، یک پناهنده سوری حق دارد از این خانه ها برای مدت پنج تا ده سال بهره مند شود.

در فوریه گذشته، سازمان حقیقت و عدالت سوریه در گزارشی فاش کرد که ترکیه اقدامات سخت تری را برای دستگیری و بازگرداندن اجباری پناهجویان سوری در خاک خود اتخاذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات ترکیه برای مهاجران سوری که بصورت قانونی وارد ترکیه شده‌اند، مجوزهایی از قبیل اجازه اقامت، مجوز کار، اقامت دانشجویی را می دهد و پناهجویان خودسر و غیرقانونی را به سوریه بازمی‌گرداند.

کد خبر 31958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha