سپاه کردستان  ۲۶۹ میلیارد تومان به اقشار محروم کردستان کمک کرد

سرویس کردستان - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در ایام کرونا ۲۶۹ میلیارد تومان به اقشار آسیب دیده و محروم جامعه توسط سپاه بیت المقدس کردستان کمک شده است.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدصادق حسینی در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، بسیج و گروه‌های جهادی در زمینه محرومیت‌زدایی، تامین معیشت محرومین، پیشرفت و آبادانی روستاها و پیشرفت شهرها نقش‌آفریتی کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم هم اهمیت و فعالیت‌های خالصانه گروه‌های جهادی را برشمرده‌اند، افزود: جدای از اینکه بسیجیان خود از نظر معیشت نیاز به حمایت دارند، محرومین را درک می‌کنند و خدا و محرومیت‌های جامعه را می‌بینند و در نقاط دورافتاده و محروم برای کمک به آنها آستین همت بالا می‌زنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: جهادگران بسیجی همواره در حوادث مختلف از اولین گروه‌های حاضر در صحنه هستند که جزو افتخارات کشور و بازوان قدرتمند رهبری و نظام هستند.

سردار حسینی به خدمات جهادگران طی دوران کرونا در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، لوازم‌التحریر، البسه و تبلت دانش‌آموزان، لباس کادر درمان و توزیع ماسک در کنار فعالیت‌های عمرانی از جمله فعالیت‌های جهادگران در این ایام بوده است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۵۰ هزار خانوار بوسیله گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی و بسیج سازندگی استان شناسایی و حمایت شده‌اند و در همین ایام کرونا بالغ بر ۲۶۹ میلیارد تومان خدمات مختلف نقدی و اجناسی پرداخت هزینه شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه و عضویت بیش از ۱۴۰۰ گروه، پرداخت وام‌ تبصره ۱۶ به میزان ۱۶ میلیارد تومان و پرداخت ۵ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در کردستان برشمرد.

سرار حسینی بیان کرد: جهادگران از امروز به کمک و حمایت مدیران ادارات به مدت ۱۰ روز در مناطق مختلف در عرصه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد که بخشی از محرومیت‌ها را برطرف کنند.

وی گفت: اقدام بسیج جهاد آبرسانی که در کشور سپاه ماموریت خطیری را پذیرفته است، در کردستان ۱۶۹ روستا که تنش آبی دارند بوسیله بسیج سازندگی آبرسانی می‌شود.

کد خبر 31962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha