ثبت 462 تصادف در یک هفته در کردستان/400 نفر  مصدوم شدند

سرویس کردستان - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از شنبه دهم اردیبهشت تا پایان جمعه ۱۶ اردیبهشت، تعداد ۴۶۲ مورد تصادف در استان روی داده که بر اثر آن ۴۰۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا با بیان اینکه آمار تصادف ثبت شده طی هفته گذشته در استان قابل ملاحظه بوده است، گفت: از این تعداد مصدوم، ۳۱۰ نفر توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های استان اعزام شدند و 4 نفر در اثر شدت جراحات فوت کردند.

وی در ادامه از ثبت ۲۸ هزار و ۵۰۲ تماس با اورژانس ۱۱۵ در فروردین ماه سال جاری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۲۰۵ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۶ هزار و ۲۰۵ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان، اظهار کرد: از این تعداد 4 هزار و ۴۳۷ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

پیرا با بیان اینکه از تعداد ماموریت انجام شده، یک هزار و ۳۲ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۳۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است، ادامه داد: طی ماموریت‌های انجام شده تعداد ۹۳۵ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۲۵ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی یادآور شد: طی ماه گذشته به یک هزار و ۱۵۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۴۱۰ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۸۳ و تعداد ماموریت های تنفسی را ۱۵۱ مورد اعلام کرد و بیان کرد: در مدت یاد شده تعداد، ۲ هزار و ۹۲۱ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز پیام اورژانس ثبت شده که این مورد تاثیر بسزایی در کاهش کیفیت خدمت رسانی به مددجویان خواهد داشت.

پیرا با بیان اینکه در فروردین ماه، ۱۲۷ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، گفت: از این تعداد ۱۷ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

کد خبر 31971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha