ژنرال «مظلوم‌ کوبانی»جواب اظهارات نسنجیده «آلدار خلیل »را بدهد

سرویس سوریه-عضو شورای میهنی کُرد گفت:اظهارات آلدار خلیل علیه نیروهای پیشمرگ روژ نه‌ تنها ضد منافع مردم کُرد بود، بلکه چهارچوب اتحاد میان کُردها را نشان گرفته بود.

«قدری جان» عضو هیات منطقه‌ای حزب دموکرات کُردستان سوریه و همچنین یکی از اعضای هیات نمایندگی شورای میهنی کُرد(ENKS) در قامیشلو در پاسخ‌ به این سوال کُردپرس که اختلافات میان شورای میهنی کُرد و حزب اتحاد دموکراتیک بر سر پیشمرگ‌ روژ چه تاثیری بر مذاکرات میان طرفین دارد، گفت:اظهارات چند روز پیش "آلدار خلیل" عضو کمیته مرکزی حزب PYD‌ درباره نیروهای "پیشمرگ روژ " جای تاسف داشت و هیچ کمکی به پیشبرد گفت‌وگوهای کُردی-کُردی نمی‌کند.
وی ادامه داد:این اظهارات نه‌تنها ضد منافع مردم کُرد بود بلکه چهارچوب اتحاد میان کُردها را نشان گرفته بود.
وی افزود:شورای میهنی در این رابطه بیاننامه‌ای منتشر کرد و در آنجا سخنان آلدار خلیل را محکوم نمود و آن را برخلاف وحدت موضوع اتحاد میان کُردها دانست.
این عضو شورای میهنی کُرد(ENKS) در پاسخ به این‌ سوال که سرنوشت مذاکرات پس از این اظهارنظرها به کجا می‌رسد، توضیح داد:ما بعنوان شورای میهنی کُرد همواره برای وحدت میان صفوف کُرد در راستای منافع کُردها آماده‌ایم و هیچگاه خود را از گفت‌وگو دور نمی‌کنیم.
قدری جان تصریح کرد:مذاکرات کُردی-کُردی به دلیل انتخابات آمریکا متوقف شده و ما امیدواریم‌ بیست ماه میلادی جاری و پس از آغاز بکار دولت بایدن، گفت‌وگوها از سر گرفته شوند.
وی خاطرنشان کرد:لازم است ژنرال "مظلوم‌ کوبانی" جواب اظهارات نسنجیده آلدار خلیل را بدهد چون که این گونه اظهارنظرها خدمتی به مسئله وحدت میان کُردها در سوریه نمی‌کند.
به گزارش کُردپرس، آلدار خلیل عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک چند روز پیش در گفت‌وگویی نیروهای پیشمرگ روژ که تحت نظر شورای میهنی کُرد هستند و در اقلیم کُردستان‌ عراق حضور دارند را مزدور و ابزار دست ترکیه و گروه‌های اپوزسیون سوریه خطاب کرده بود.
کد خبر 3221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha