نماینده ترکمان: کاظمی دستور تعامل عادلانه با اقلیت های استان نینوا را صادر کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک نماینده ترکمان مجلس عراق از مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق خواست با صدور فرمانی، زمینه برقراری عدالت در تعامل بین اقلیت های استان نینوا را فراهم کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "ليليان محمد علی" در یک کفرانس خبری در این باره گفت: شهر تلعفر از نظر جمعیت و مساحت، بزرگترین شهر (غیر مرکز استان) در عراق است و قبل و بعد از داعش، در معرض زشت ترین جنایات قرار گرفته است و مردم این شهر، آواره شده اند. از سوی دیگر، ترکمان ها که بعد از عرب ها دومین گروه قومیتی استان نینوا را تشکیل می دهند به طور آشکاری به حاشیه رانده شده اند.

لیلیان محمد علی افزود: مقامات استان نینوا، ترکمان ها را به حاشیه رانده اند. به همین دلیل از نخست وزیر می خواهیم همانگونه که درباره استان کرکوک، دستور رعایت عدالت و انصاف درباره حقوق اقلیت ها را صادر کرده اند درباره استان نینوا نیز چنین دستوری را صادر کنند.

این نماینده ترکمان همچنین گفت: تناسب بین وجود کارمندان از قومیت های مختلف با نسبت آنها به جمعیت اقلیت ها، در استان نینوا وجود ندارد و این امر باعث محرومیت از بهره گیری از بسیاری از استعدادها شده است. از این رو، بر این باوریم که صدور دستور از سوی نخست وزیر برای برقراری عدالت درباره اقلیت ها، بسیار ضروری است.

لیلیان محمد علی همچنین بر اهمیت بازسازی شهر تلعفر تأکید کرد و گفت: 50 میلیارد دینار برای این هدف تخصیص یافته است که 12 میلیارد آن در مرحله اول هزینه شده است. از این رو خواستار گنجاندن آن در بودجه سال 2021 هستیم. زیرا همگان می دانند که بخش العیاضیه از توابع تلعفر ویران شده است و یکی از مناطقی است که اجساد عناصر تروریستی داعش همچنان در آن برجای مانده است. به همین دلیل مردم منطقه به دلیل وجود این اجساد، قادر به بازگشت و زندگی در آن نیستند.

کد خبر 3232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha