آرای حزب دمکرات کردستان در انتخابات زودهنگام عراق افزایش می یابد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) تاکید کرد کە در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، آرای این حزب افزایش می یابد.

بە گزارش کردپرس، کاک امین نجار در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد کە اگر انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد تعیین شدە آن یعنی 6 ژوئن 2021 برگزار شود، حزب دمکرات در آن شرکت می کند.

عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) تاکید کرد کە این حزب تمامی آمادە سازی های لازم برای شرکت در انتخابات و کسب آرای رای دهندگان را انجام دادە و در صورت برگزاری این انتخابات آرای حزب دمکرات نسب بە انتخابات پیشین افزایش می یابد و بیشتر می شود، اما با این حال پیش بینی کرد کە این انتخابات در موعد مقرر آن برگزار نمی شود.

همچنین خاطر نشان ساخت کە قانون جدید انتخابات عراق تغییر دادە شدە و تعداد حوزە های انتخاباتی افزایش یافتە و این خود راهکارهای برگزاری انتخابات را با مشکل مواجە ساختە و بر روند برگزاری تاثیرگذار است.

حزب دمکرات در انتخابات پارلمانی پیشین عراق موفق بە کسب 25 کرسی مجلس شد.

لازم به ذکر است کە کمیساریای عالی انتخابات عراق در نامه‌ای خطاب به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور، پیشنهاد داده انتخابات زودهنگام بە جای 6 ژوئن 4 ماه دیرتر و در 16/10/2021 برگزار شود.

کد خبر 3285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha