واکنش KCK به ترور سلیمانیه: از حق خود برای مقابله به مثل استفاده می کنیم

سرویس ترکیه - KCK با انتشار بیانیه ای ای اعلام کرد چنانچه نیروهای رسمی دولت اقلیم کردستان در برابر ترور محمد زکی چلبی واکنشی نشان ندهند، این سازمان از حق خود برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، کنفدراسیون جوامع کردستان (KCK) با انتشار بیانیه ای در واکنش به ترور محمت زکی چلبی فعال کرد و شهروند کردستان ترکیه، اعلام کرد که در صورت عدم موضع گیری نیروهای سیاسی کردستان عراق، از حق خود برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد.

بنا بر خبر روژنیوز، کمیته روابط خارجی KCK در بیانیه ای با ادعای این که مهاجران سیاسی در کردستان عراق با همکاری حکومت ترکیه و حزب دموکرات کردستان (پارتی) کشته می شوند، مسئولیت این قتل ها را متوجه آژانس پناهندگان سازمان ملل و دولت اقلیم کردستان دانست که در برابر این ترورها موضع گیری جدی نداشته و سکوت اختیار کرده اند.

KCK خواستار موضع گیری نهادهای بین المللی، صلیب سرخ، آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری بین المللی در برابر قتل های سیاسی شد که به ادعای KCK با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه (میت) رخ می دهند. این سازمان حق مقابله به مثل و دفاع از خود را برای خود و مردم کرد به رسمیت شناخت.

کد خبر 32886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha