1175 کیلومتر بزرگراه در طول 7 سال در کردستان ساخته شده است

سرویس کردستان- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در هفت سال گذشته یک هزار و ١٧۵ کیلومتر انواع راه از جمله بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در این استان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، محمد صدیق ثابتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه راه‌ها و بهبود شبکه حمل و نقل در بخش‌های مختلف از جمله اولیت‌های اصلی این دولت بوده و تاکنون نیز اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است .

وی یادآور شد : هم اکنون طول بزرگراه‌های استان کردستان ٣٣٢ کیلومتر است که از این میزان حدود ١۴٠ کیلومتر آن در طول خدمت هفته ساله دولت تدبیر و امید(از سال ۹۲ تا ۹۹) ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان بدون احتساب بزرگراه، بیش از ۲۰۱ کیلومتر آن نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث شده است.

ثابتی با اشاره به ساخت ٣۴١ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در هفت سال گذشته، اضافه کرد: ۲۲ درصد از مجموع راه‌های بین شهری کردستان اعم از اصلی، فرعی و بزرگراه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

وی از احداث ۸۳۳ کیلومتر راه روستایی در استان در همین مدت خبر داد و گفت: نهضت بهسازی و احداث راه در راستای توسعه استان با هدف گذاری‌های لازم و به منظور رسیدن به میانگین کشوری، بهبود شرایط ترافیکی و ارتقای شبکه حمل و نقل، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ایمنی و رضایت‌مندی مردم همچنان ادامه دارد.

کد خبر 3293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha