سیاست های تشویقی برای حذف دلالان گندم افزایش یابد

سرویس کردستان- مدیر جهاد کشاورزی قروه خواستار افزایش سیاست های تشویقی برای حذف دلالان خرید گندم شد و گفت که میزان تولید این محصول استراتژیک در سال جاری تغییری نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، عبدالله عبدالملکی در جریان بازدید مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از مزارع گندم شهرستان قروه خواستار افزایش ابزارها و سیاست های تشویقی جهت حذف دلالان خرید گندم شد.

به گفته او در زمان خرید گندم مشکلات فراوانی وجود دارد و دلالان از همین الآن وارد کار شده اند لذا می طلبد سیاست ها و ابزارهای تشویقی بیشتر شوند تا کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی رغبت داشته باشند.

عبدالملکی میزان اراضی زیر کشت گندم دیم را ۷۲ هزار و ۳۰۰ هکتار و اراضی زیر کشت گندم آبی را ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در ارقام مختلف دانست.

او از مبارزه با علف هرز در سطح 60 هزار هکتار و مبارزه با سن مادر در 50 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خبر داد و افزود: باتوجه به کاهش بارندگی در سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش تولید گندم نخواهیم داشت و پیش بینی می شود تولید به اندازه همان سال گذشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان هم از سرمازدگی بهاره در شهرستان های دیواندره، قروه و دهگلان خبر داد و گفت که 37 هزار هکتار از اراضی این سه شهرستان دچار سرمازدگی شده اند که از طریق صندوق بیمه برای ارزیابی و پرداخت خسارت اقدام صورت گرفته است./

کد خبر 33145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha