واگذاری زمین های شهرک صنعتی به نام تولیدکننده به کام مسئولان

روند فعلی واگذاری زمین های شهرک های صنعتی در استان کردستان در سال های اخیر با انتقادهای جدی از سوی تولیدکنندگان و ناظران همراه بوده است و شائبه های تخلف هایی هم در در این زمینه وجود دارد که نیاز است دستگاه های نظارتی برای بررسی آن اقدام کنند.

به گزارش کرد پرس، انتشار خبرهای احداث شهرک صنعتی شماره 4 سنندج، برای تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که سال هاست در زمین های اجاره ای در شهرک های صنعتی سطح استان به خصوص در سنندج مشغول به فعالیت هستند، بسیار خوشحال کننده بود اما باز هم داستان واگذاری این زمین های با ارزش به افراد غیر تکرار شده است.

بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرنگار کرد پرس رسیده بیشتر زمین های شهرک صنعتی شماره 4 سنندج به نزدیکان و اقوام معاونان سابق استاندارهای ادوار، مدیران کل، فرمانداران، نمایندگان مجلس قبلی و فعلی، برخی روسای بانک های عامل واگذار شده و حتی در این لیست نام چند فعال رسانه ای نیز دیده می شود.

البته در این بین برخی از زمین ها نیز به افراد صاحب فن، تولیدکنندگان واقعی و سرمایه گذاران واگذار شده اما تا امروز نتوانسته اند که واحد خود را راه اندازی کنند چرا که علیرغم گذشت بیش از چند سال از کلنگ زنی این شهرک، هنوز هم زیرساخت های مورد نیاز برای راه اندازی واحدهای تولیدی ایجاد نشده است.

طبق ادعای تولیدکنندگان فعال در شهرک های صنعتی سنندج، در واگذاری زمین های شهرک صنعتی حق به حقدار نرسیده است و بیشتر زمین ها در اختیار کسانی قرار دارد که اساسا کار تولید انجام نداده و به بهانه های مختلف زمین را غصب کرده و بعد آن را به تولیدکننده واقعی اجاره داده اند.

وجود متقاضیان بسیار برای دریافت زمین در شهرک صنعتی شماره 4 سنندج نیز باعث شد که باز هم اتفاقات سال های گذشته در واگذاری زمین ها برای این شهرک نیز تکرار شود و ممکن است در آینده نه چندان دور باز هم شاهد باشیم که تولیدکنندگانی با سابقه بالا در کار تولید، مستأجر بوده و افراد بیگانه با این صنعت هم مالک 2 یا 3 قطعه زمین در این شهرک باشند.

در لیست 40 نفره ای که به دست خبرگزاری کرد پرس رسیده نام افراد نزدیک به معاون سابق استاندار، فرمانداران، مدیران کل، روسای بانک های عامل، کارکنان دستگاه های مختلف اقصادی و .... دیده می شود که نیاز است مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در این خصوص شفاف سازی کند.

هر چند که مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان پیشتر در خصوص واگذاری زمین های شهرک صنعتی به افراد غیر گفته بود: بر اساس قانون هر کس مجوز واحد تولیدی یا صنعتی به شرکت شهرک‌ها ارائه بدهد، می‌تواند زمین بگیرد، اما باید این نکته را روشن کند که چرا این زمین ها تنها به افراد منتصب به جریان های مدیریتی واگذار شده و کمتر سرمایه گذار و تولیدکننده ای را می بینیم که از مزایای این زمین ها بهره گرفته باشند.

احمد خسروی در خصوص ممنوعیت واگذاری زمین به کارکنان دولت نیز گفته است: اختصاص زمین از سوی شرکت شهرک‌ها به کارمندان ممنوع است، اما نمی‌توان که برای فامیل و اقوام مسئولان ممنوعیت ایجاد کرد!

وی می گوید: طبیعی است فرزندان اینها هم حق دارند شغلی داشته باشند، البته شاید افراد هم زمین‌هایشان را در بنگاه فروخته باشند که این هم خود نوعی زرنگی است.

حال با بیان چنین سخنانی از سوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان نیاز است که نهادهای نظارتی و متولیان امر به این داستان ورود کرده تا برای افکار عمومی برخی واقعیت ها روشن شود.

کد خبر 33204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha