در تلاش برای ایجاد یک منطقه عاری از PKK و YPG در عمق 30 کیلومتری سوریه هستیم

سرویس ترکیه - اردوغان در گفتگو با پوتین برای توجیه آغاز یک حمله جدید به شمال سوریه بر پاکسازی منطقه سی کیلومتری در عمق سوریه از نیروهای کرد تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از عزم خود برای پاکسازی عمق سی کیلومتری مرزهای سوریه از نیروهای کرد حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) خبر داد.

اردوغان برای توجیه آغاز یک حمله جدید به شمال سوریه با ادعای این که حملات گروه های مبارز کرد علیه ترکیه و غیرنظامیان سوری در سوریه ادامه دارد، بر ایجاد یک منطقه «عاری از تروریسم» در عمق 30 کیلومتری در مرز سوریه اشاره کرد و گفت که تامین امنیت این منطقه ضروری است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در این تماس تلفنی مسائل منطقه‌ای دیگر از قبیل جنگ اوکراین و روسیه و همچنین روابط ترکیه و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اردوغان در سخنانی متناقض اظهار داشت که نیاز به اقداماتی وجود دارد که اثرات منفی جنگ را به حداقل برساند و با برقراری مجدد زمینه صلح بین روسیه و اوکراین در اسرع وقت، اعتماد ایجاد کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت که در صورت توافق دو طرف در مورد اصول، آماده دیدار با روسیه، اوکراین و سازمان ملل در استانبول و ایفای نقش میانجی در مکانیسم نظارتی احتمالی است.

کد خبر 33350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha