٢ دانشجوی نخبه آذربایجان غربی برنده نوبل ایرانی شدند

سرویس آذربایجان غربی- دو دانشجوی نخبه آذربایجان غربی در دانشگاه ارومیه، جایزه علمی البرز که به نوبل ایرانی شناخته می‌شود، را دریافت کردند.

به گزارش کردپرس، در راستای تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، اعطای "جایزه البرز" به ‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح کشور از سال ۱۳۴۲ در دستور کار بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفت.

امسال نیز "پریسا مجاور" دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی مکانیک و "فاطمه احمدی" دانشجوی دکتری تخصصی رشته مهندسی کشاورزی گرایش شیمی و حاصلخیزی خاک دانشگاه ارومیه از میان 60 هزار دانشجوی ایرانی موفق به دریافت جایزه علمی البرز شدند.

از جمله موفقیت ها و دستاوردهای پریسا مجاور می توان به پژوهشگر برتر استان آذربایجان غربی، برگزیده جایزه تحصیلی شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان در سه سال اخیر، برگزیده دوره‌ های پنجم و ششم طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان، همکاری در طرح های پژوهشی، نفر اول دکتری تخصصی مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، داوری در ژورنال های معتبر ISl، چاپ ۲۲ مقاله ISI با ایمپکت فاکتور بالای ۵، چاپ ۳ مقاله علمی و پژوهشی و ارائه ۵ مقاله در کنفرانس های ملی و بین‌المللی و ... اشاره کرد.

او در حال سپری کردن دوره دکتری تخصصی خود به راهنمایی اساتید شهرام خلیل‌آریا، عطا چیت‌ساز و صمد جعفرمدار است.

این دانشجوی بوکانی همچنین مدت سه سال است که برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان می‌شود. مجاور سال گذشته نیز به عنوان پژوهشگر برتر استان آذربایجان غربی انتخاب شد.

در خصوص افتخارات و دستاوردهای فاطمه احمدی هم می توان به پژوهشگر برگزیده استان آذربایجان غربی، دانشجوی پژوهشگر برگزیده دانشگاه ارومیه، برگزیده بورس تحصیلی استرالیا و ایران، برگزیده طرح شهید وزوایی بنیاد نخبگان استان، برگزیده طرح دوره پنجم شهید احمدی روشن بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی و چاپ چندین مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی و کنفرانس های بین المللی و ملی اشاره نمود. وی اکنون در دانشگاه استرالیا مشغول به تحقیق و پژوهش در زمینه تغذیه گیاهان دارویی است.

او در حال سپری کردن دوره دکتری تخصصی خود به راهنمایی اساتید صمدی، سپهر و رحیمی است.

کد خبر 33472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha