مشکل پلاتو قروه باید حل و فصل شود/لزوم توجه به دیپلماسی فرهنگی

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه در مجلس با تأکید بر حل و فصل مشکل پلاتو، توجه به دیپلماسی فرهنگی برای مقابله با هجمه دشمنان را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پرویز اوسطی در جریان سفر یک روزه مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسیر فرهنگی کشور به درستی دنبال نمی شود، آیا توانسته ایم در راستای تحقق نامی که رهبری به کردستان داده قدم برداریم؟

به گفته او آسیب ها در حوزه فرهنگ فراوان بوده و انتظارات از وزارت فرهنگ بالاست و باید این سازمان پیشران حوزه فرهنگ باشد.

اوسطی با اشاره به اینکه در حوزه اعتبارات فرهنگی در گذشته غفلت شده، افزود: با دست خالی نمی شود مسایل فرهنگی را پیش برد و باید دانست که دیپلماسی فرهنگی برای مقابله با هجمه دشمنان بهترین رویکرد است.

او با تأکید بر اینکه استعمار فرهنگی را باید جدی گرفت و مراقبت از خطرات آن لازم است، تصریح کرد: در تولید محتوای فرهنگی عقبیم و نبود مراکز عرضه اقلام فرهنگی باید حل شود و نیاز است مگاپروژه های فرهنگی مدنظر قرار گیرند.

اوسطی به پروژه پلاتو و تأخیر در ساخت آن پرداخت و ضمن انتقاد از شهرداری، بیان کرد: برای پلاتو از وزیر فرهنگ و ارشاد طرح سؤال کرده ام لذا باید مشکل آن حل و فصل شود و کارشکنان در کار هم پاسخ گو باشند.

او خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام شد و از حمایت ویژه برای برنامه های شاخص فرهنگی و هنری و استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه گفت.

اوسطی در ادامه نسبت به عملکرد ضعیف سازمان اوقاف و امور خیریه انتقاد داشت و به اعتراضاتی که در این زمینه هست اشاره کرد./

کد خبر 33536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha