تأکید بر ساخت سینما و پلاتو در قروه/لزوم توزیع عادلانه اعتبارات

سرویس کردستان- تأیید کارشکنی شهرداری قروه در ساخت پلاتو و احیای سینما و رفع مشکلات مرتبط و لزوم توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی از موارد مطرح شده در سفر مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «حجت الاسلام عابدین رستمی» در جریان سفر یک روزه مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان قروه در راستای بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد:

فرهنگ در حوزه اجرا و هزینه کرد از بخش های مظلوم است چرا که جزو اولویت بندی سازمان ها نیست و مجموعه ها جزیره ای عمل کرده اند.

به گفته او در حوزه انقلاب فرهنگی اشکالات اساسی وجود دارد و این معمولاً به پای نظام نوشته می شود و در حوزه فرهنگ لیبرال و سکولار عمل شده و فرهنگ تحت تأثیر جریانات سیاسی مختلف در ادوار مختلف قرار گرفته است.

«رستمی» با اشاره به اینکه کار در این حوزه سخت و خروجی آن نیازمند زمان است، افزود: برآیند کار وزارت ارشاد با همه متفاوت است و انتظار می رود دولت سیزدهم نگاه متفاوت تری داشته باشد و باید راه برای یک انقلاب فرهنگی باز شود.

او به حوزه فرهنگی کردستان پرداخت و تصریح کرد: مردم کردستان اولویتشان مسایل فرهنگی است و مرز مشخصی دارند و باید ورود به حوره فرهنگ در کردستان باتوجه به مسایل بومی و منطقه ای باشد.

«رستمی» به مطالبات مردم قروه در حوزه عمرانی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: احیای سینمای قروه، رفع مشکلات کتابخانه عمومی و تکمیل کتابخانه، دایر کردن کتابخانه برای شهر مالوجه باتوجه به آسیب های اجتماعی در این شهر و... از جمله مطالباتی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

پروژه پلاتوی قروه هم دیگر موردی بود که امام جمعه به آن پرداخت و از کارشکنی شهرداری گفت و بیان کرد: باوجود آنکه تفاهم نامه پلاتو امضا شد و اعتبار تخصیص یافت اما به دلیل کارشکنی شهرداری و شورای شهر عملیاتی نشد و بودجه برگشت خورد این در حالی است که هنرهای نمایشی قروه جزو شهرهای برتر استان بوده اما نبود مکان مناسب مشکل ساز شده است.

«حجت الاسلام رستمی» از تخصیص صد میلیون تومان اعتبار برای کنگره شعر عاشورایی در سال جاری خبر داد و به نبود زیرساخت های اقامتی برای اسکان مسافران و میهمانان انتقاد کرد.

مطابق سخنان او نگاه ها به هزینه کرد در حوزه فرهنگ عدالت محور نبوده و این به کج سلیقگی در حوزه ساماندهی اعتبارات مرتبط می شود.

«رستمی» احیای کانون های فرهنگی و قرآنی را ضروری دانست و بر رفع مشکلات بیمه هنرمندان و تشکیل تعاونی برای رفع مشکلات صنفی آنان، به روز شدن قوانین شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

مقابله با هجمه دشمنان به وسیله اقلام فرهنگی

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه هم ابتدا توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا (ع) و مشهد را محکوم کرد و افزود: باتوجه به اوضاع فعلی جامعه رسالت وزارت ارشاد خیلی حساس است و باید از حرف زدن صرف جدا شده و به مرحله عمل برسیم.

به گفته «ماموستا ملاهاشم نوری» کردستان در کنار اینکه یک استان فرهنگی است از نظر فکری و مرزی بودن و اجتماعی آسیب پذیر هم هست.

او از حضور کمرنگ ماموستایان و روحانیون در وزارت فرهنگ و ارشاد گفت و خواستار تولید و توزیع اقلام فرهنگی فراخور نیاز جامعه شد.

«نوری» هم بر تقویت کانون ها و کتابخانه ها تأکید کرد و مقابله با هجه افکار ضد اسلامی در استان را ضروری دانست.

نگاه متوازن به فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم بیان کرد که نگاه به فرهنگ و هنر را کاریکاتوری نکرده و نگاه متوازن به این حوزه داریم و در همین زمینه اعتبارات ویژه ای برای شهرستان قروه دیده شده است.

«علی اصغر دریایی» هم از اختصاص دادن اعتبار برای کنگره شعر عاشورایی و رفع مشکلات مالی این برنامه ملی خبر داد و به توجه خاص برای شهر مالوجه هم اشاره کرد.

او یکی از برنامه های مهم را تربیت جوان نخبه در تراز انقلاب اسلامی در استان و حکمرانی کردن مردم و مردمی کردن مطالبات دانست و بر رفع مشکلات هنرمندان و اصحاب رسانه تأکید کرد.

«دریایی» در خصوص احیای سینما هم گفت که فراخوان مزایده داده شده اما فعلاً کسی ثبت نام نکرده و در حال بررسی موضوع هستیم./

کد خبر 33544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha