بدهی سرسام آور شهرداری سقز

سرویس کردستان- مراسم معارفه شهردار سقز با حضور جمعی از مسئولان سقز و بوکان، شورای شهر و شهرداری برگزار شد. در این نشست رشیدمیرحسامی بعنوان شهردار معرفی شد.

به گزارش کُرد پرس، در این مراسم لقمان شیخ عزیزی سرپرست سابق شهرداری با اذعان به بدهی بالای این نهاد گفت: شهرداری سقز حدود ۳۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد که می توان به ۲۳ میلیارد بدهی به تامین اجتماعی، ۹۳ میلیارد به بانک شهر، ۳ میلیارد به سایر ادارات، معوقات پیمانکاران و حقوق پرسنل و....اشاره کرد.

رشید میرحسامی شهردار جدید با بیان اینکه تشریک مساعی و همکاری مردم و مسئولین رمز موفقیت مدیریت شهری است، بر برنامه ریزی برای حل مشکلات موجود تاکید نمود.

وی ضمن تشکر از اعتماد شورا، مسدئولین و تاییدیه نهادهای نظارتی گفت: سقز مهد شهر و تمدن در منطقه بوده و باید این جایگاه احیا شود.

میرحسامی افزود: به بنده گفته بودند شهرداری ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد اما با استفاده از ظرفیت ها و تدابیری هم می توان جهت حل بدهی ۳۱۰ میلیاردی قدم هایی برداشت.

وی اشاره نمود: شایسته سالاری و قانونگرایی سرلوحه کاری بنده بوده، لذا به هیچ کس باج نمی دهم و با فساد مبارزه می کنم.

محمد کرمی رئیس شورای شهر سقز نیز با گزارش روند انتخاب شهردار جدید گفت: میر حسامی دارای سوابق مناسب مدیریتی است که امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم خدمات درخورشان به مردم ارائه دهیم.

فرماندار سقز نیز در این نشست ابتدا به حمایت های خود از شهردار معزول سقز علیرغم کم کاری های وی اشاره و گفت: هدف ما ثبات و پیشبرد کارها و عدم خلا مدیریتی بود ولی متاسفانه اتفاق افتاد و باید در دوره جدید جبران شود.

کامیل کریمیان افزود: برخورد جدی با فساد و تخلفات، پرداخت به موقع حقوق پرسنل و رسدیگی به امورات شهری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از عدم حضور برخی اعضای شورای شهر در این نشست به شدت انتقاد کرد و آن را به بی توجهی و نداشتن رذوحیه کار جمعی متهم کرد.

فرماندار سقز با اشاره به حوادث و دستگیری های اخیر در شورا و شهرداری سقز، از رییس شورا خواست نسبت به معرفی نفر علل البدل بجای یکی از اعضای معلق شده شورای شهر اقدام کند‌.

کد خبر 3355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha