کردها به بخش از مسائل امنیتی اروپا تبدیل شده اند

سرویس جهان- موسسه بروکینگز با اشاره به معلق شدن عضویت فنلاند و سوئد از سوی ترکیه، به دلیل فعالیت سیاسی کردهای ساکن این کشورها، از تبدیل شدن کردها به بخشی از مسائل امنیتی اروپا خبر داده است.

به گزارش کردپرس، اندیشه بروکینگز با اشاره به برخی تحولات کنونی سوریه و اختلاف ترکیه با دو کشور اروپایی بر سر عضویت آنها در ناتو، حل نشدن مسائل کردها را عامل بخشی از اتفاقات عنوان کرده است.

این اندیشکده اشاره کرده است که تا زمانی مسئله کردها در ترکیه حل نشده، این امر بر مسائل غربی‌ها بویژه مسائل امنیتی آن تاثیر خواهد گذاشت که نمونه عینی آن معلق شدن عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به دلیل فعالیت سازمانهای کردی در این دو کشور و ابراز نارضایتی ترکیه از حمایت این دو کشور از کردها است.

بروکینگز تاکید کرده است که با توجه به این اتفاقات لازم است غرب برای حل مسئله کردهای ترکیه وارد عمل شده و از ابزارهای موجود از جمله ارتباطات تجاری گسترده با ترکیه به عنوان کارت فشار استفاده کند.

بروکینگز از تقویت موقعیت نهادهای کردی در سوریه در اروپا، از طریق ایجاد دفاتر نمایندگی سیاسی اداره خودگردان کردی در سوریه در پایتخت‌های اروپایی خبر داده است.

اندیشکده بروکینگز اشاره کرده است که کردهای سوریه از مبارزه با داعش و هم‌پیمانی با ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا برای کسب مشروعیت سیاسی استفاده کرده اند.

کد خبر 33567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha