ساخت و ساز غیرمجاز در قالب پیمانکاری و شرخری در مهاباد!

سرویس آذربایجان غربی- دادستان عمومی و انقلاب مهاباد گفت: اخیرا تعدادی با نادیده گرفتن مقررات قانونی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در قالب پیمانکاری و شرخری برای سایرین کرده و سعی می‌کنند اقدامات غیرقانونی خود را با تهدید و تطمیع عوامل اجرائیات شهرداری و سایر نهادهای متولی پیش ببرند.

مهراب پور اکبر، از دستور جدی به شهرداری و نیروی‌انتظامی در باره جلوگیری از حوادث مشابه با متروپل آبادان و ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز در مهاباد خبر داد و به ایلنا افزود: موضوع نظارت بر ساخت و سازها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با هدف پیشگیری از بروز حوادث مشابه از مدت ها قبل با جدیت از سوی این دادستانی دنبال می گردد.

او افزود: در ماه‌های اخیر دستورات قضایی موکّد به شهرداری و مرجع انتظامی و سایر نهادهای متولی صادر شده تا با جدّیت با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد و نسبت به توقیف کلیه ماشین آلات و تجهیزاتی که در این زمینه فعالیت می کنند اقدام شود.

پوراکبر در این باره افزود: اخیرا تعدادی با نادیده گرفتن مقررات قانونی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در قالب پیمانکاری و شرخری برای سایرین کرده و سعی می‌کنند اقدامات غیرقانونی خود را با تهدید و تطمیع عوامل اجرائیات شهرداری و سایر نهادهای متولی پیش ببرند.

دادستان تاکید کرد: این دادستانی دستورات قاطع به مرجع انتظامی جهت شناسایی و بازداشت آنان را صادر کرده است و هیچگونه مماشاتی در برخورد با چنین اشخاصی که نظم و امنیت جامعه را به هم می زنند وجود نخواهد داشت.

به گزارش کردپرس، چندی پیش نیز رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفته بود: مسئولیت هر گونه سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها با سازمان نظام مهندسی و شهرداری به عنوان ناظرين پروژه های ساختمانی است و دادستان‌ها به این امر نظارت مستمر خواهند داشت.

گفتنی است؛ سال گذشته ٢ عضو شورای شهر مهاباد و ٢ نفر از کارمندان شهرداری این شهر به اتهام شکل گیری باند سازمان یافته برای تملک اراضی ملی بازداشت شده بودند/.

کد خبر 33586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha