۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دستاورد سفر رییس جمهور به مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای شتاب بخشی به شاخص های توسعه ای در سفر رییس جمهور به این شهرستان اختصاص یافت.

امیر قادری امروز دوشنبه ١٦ خرداد، در جمع خبرنگاران افزود: در کل ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و اصلاح محورهای مواصلاتی استان اختصاص یافته که ۶ قطعه حادثه ساز آن در این شهرستان واقع شده است همچنین در بخش راه های ارتباطی بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال به کل استان اختصاص یافته که اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به شهر مهاباد در آن لحاظ شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه اعتبارات مصوب شده شهرستان به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص خواهد یافت، اظهار کرد: علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده، ساماندهی و ارتقای مشخصات فنی برخی از محورهای مواصلاتی از جمله مسیر مهاباد به سردشت و مهاباد بوکان در قالب بسته پیشنهادی تقدیم هیات دولت شده است.

او با اشاره به وضعیت نامطلوب تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد گفت: در جریان سفر رییس جمهور به مهاباد اعتبار ویژه برای راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی و رفع معضل آلودگی زیست محیطی و بوی نامطبوع این منطقه در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن با معرفی پیمانکار شروع خواهد شد.

قادری ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در بحث ساماندهی حاشیه سد مهاباد اختصاص یافته که با اولویت نیازمندی های امور آب هزینه خواهد شد. سد مهاباد تنها تامین کننده آب شرب شهروندان است لذا در بخش مدیریت و محدودیت دسترسی برای جلوگیری از آلودگی مخزن آب سد نیز از محل این اعتبار عملیات اجرایی پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین توجه به مناطق حفاظت شده و ایجاد بازارچه و احیای هنر صنایع دستی که با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی منطقه جز ظرفیت های بالقوه شهرستان است از طرف رییس جمهور و هیات دولت تزریق اعتبار شده است.

قادری بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان هم ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تداوم ساخت بیمارستان دولتی ۳۵۰ تختخوابی مهاباد اختصاص یافته که با آن اعتبار بخش عمده سازه بیمارستان تکمیل خواهد شد.

او همچنین از تامین اعتبار ویژه برای اجرای طرح های هادی در مناطق روستایی خبر داد و گفت: اغلب پروژه های عمران روستایی که مطالعات طرح هادی آنها به اتمام رسیده در مرحله اجرا باقی مانده که با اختصاص اعتبار از طرف رییس جمهور دوباره شاهد فعال شدن روند اجرای طرح هادی در روستاها خواهیم بود.

فرماندار ویژه مهاباد افزود: توسعه فضاهای آموزشی، حذف کلاس های کانکسی و توجه به زیرساخت های فضای ورزشی در کنار تجهیز و تکمیل اماکن ورزشی از دیگر بخش هایی است که از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به آنها توجه شده است.

قادری در پایان سفر شخص رییس جمهور به مهاباد را مایه خیر و برکت برای توسعه شهرستان دانست و گفت: یک بسته پیشنهادی از مطالبات و نیازهای شهرستان نیز قبل از سفر رییس جمهور به مهاباد تهیه شده که با ارایه آن به هیات دولت تلاش می کنیم سهم شهرستانی را اخذ کنیم.

او تاکید کرد: امیدواریم با اختصاص این اعتبارات شاهد رونق و شکوفایی همه جانبه شهرستان و ارتقای شاخص های توسعه ای منطقه باشیم.

رییس جمهور، روز یکشنبه تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه گذشته در قالب بیست و یکمین سفر استانی خود وارد مهاباد در جنوب آذربایجان غربی شد و سپس راهی مرکز استان شد/.

کد خبر 33612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha