8 فعال سیاسی کُرد از اعضای HDP و HDK در تکیرداغ روانه زندان شدند

سرویس ترکیه - هشت تن از فعالان سیاسی کرد و از اعضای ارشد HDK و HDP با دستور دادگاه روانه زندان شدند و 4 تن دیگر از 36 بازداشتی تحت تدابیر امنیتی آزاد شدند.

به گزارش کردپرس، از میان 36 تن از فعالان سیاسی کُرد و اعضای ارشد کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در سوم ژوئن با دستور دادستانی عمومی تکیرداغ بازداشت شده بودند، دست کم 8 تن به اتهام عضویت در سازمان تروریستی با دستور دادگاه روزانه زندان شدند.

بتا بر اعلام مزوپوتامیا، بازداشت شدگان این پرونده که از سوی دادستانی تکیرداغ محرمانه اعلام شده است، برای بازجویی به دادسرا معرفی شدند و از میان آنها 13 تن به عضویت در KCK که از سوی حکومت ترکیه به عنوان سازمان تروریستی شناخته می شود، همچنین تبلیغ برای سازمان تروریستی متهم شدند.

از میان این افراد عبدالرحمن اوزتورک، تونجر رنجبر، مظفر جبک، عدنان چاواش تحت کنترل قضائی به صورت مشروط آزاد شدند و سعید سویدان، سعدی اوزدمیر، مراد موتلو، حسین گُزل، عمر گوون، امین شن، سعادت فرات، و امین اورهان با حکم دادگاه روانه زندان شدند. از سرنوشت الیاس قاراچاییر نیز که برای بازجویی رفته بود، اطلاعی به دست نیامده است.

از میان دستگیر شده ها، سعدی اوزدمیر فعال سیاسی کرد دارای بیش از 90 درصد معلولیت است، تا حدی که حتی برای تنفس نیز به دستگاه اکسیژن متصل است. با این حال او با حکم دادگاه روانه زندان شده است.

کد خبر 33826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha