تالارهای پذیرایی پیرانشهر با ظرفیت محدود و بدون گروه موسیقی بازگشایی می شوند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر گفت: بر اساس پروتکلهای ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا امکان بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و با حداکثر ظرفیت 200 نفر و بدون دعوت گروه های موسیقی در شهرستان پیرانشهر فراهم شده است.

مجید کاسیان زاده در حاشیه برگزاری سی و هشتمین جلسه شهرستانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا به خبرنگار کردپرس گفت: مقرر شده است که مدارس زیر ۵۰ نفر بازگشایی و در مدارس دیگر هم پایه های اول و دوم ابتدایی به صورت گروههای ۱۰ نفره بازگشایی شوند.

کاسیان زاده، در ادامه سخنان خود ضمن اظهار اینکه این بازگشایی ها نباید هرگز باعث عادی انگاری بیماری کرونا در سطح جامعه شود عنوان کرد: متأسفانه بیماری کرونا هنوز بطور کامل از میان ما نرفته است و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و پرهیز از شب نشین ها می توان مجدداً شاهد شیوع گسترده این بیماری در سطح جامعه باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر اضافه کرد: باتوجه به اینکه در هوای سرد قدرت زنده ماندن ویروس کرونا بیشتر می‌شود و این عاملی برای ادامه پیک چهارم هست لذا رعایت بیشتر پروتکلهای بهداشتی از جمله (فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها) توسط همشهریان جدی تر به نظر می رسد.

کاسیان زاده در بخش دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به آخرین وضعیت آمار شیوع کرونا در پیرانشهر یادآور شد: تا کنون در شهرستان پیرانشهر تعداد 6028 مورد نمونه گیری انجام شده است که از این آمار تعداد تعداد 2954 مورد نمونه مثبت بوده اند که 2523 مورد بصورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن اقدامات درمانی خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد 131مورد بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان پیرانشهر فوت کرده اند، اضافه کرد: هم اکنون 5 مورد مبتلا به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی پیرانشهر بستری هستند که نشان از همکاری خوب مردم در زمینه انجام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی دارد که امیدواریم روند کاهشی در این شهرتان در آینده هم ادامه داشته باشد.

این مسئول پرانشهر در خاتمه این گفتگو با اشاره به بازگشایی تردد مسافر از مز تمرچین پیرانشهر بیان داشت: از مسافران ورودی ایرانی قبل از ورود به داخل کشور غربالگری صورت می گیرد.

شهرستان پیرانشهر هم اکنون براساس آخرین رنگ بندی انجام شده در ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور در وضعیت آبی قرار دارد.

کد خبر 3389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha