775 وکیل برای دیدار با زندانیان امرالی به دادگستری بورسا مراجعه کردند

سرویس ترکیه - انجمن حقوق دادنان آزادی اعلام کرد که 775 وکیل علیه ممنوعیت دیدار اوجالان و همبندانش با وکلای خود، به دادستانی بورسا درخواست ملاقات داده اند.

به گزارش کردپرس، اکین یِتَر مدیر دفتر مرکزی انجمن حقوقدانان آزادی (ÖHD) از مراجعه 775 وکیل به دادگستری بورسا، و درخواست برای ملاقات با عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) در زندان امرالی خبر داد.

دفتر مرکزی ÖHD، با برگزاری نشستی با حضور بسیاری از وکلای فعال حقوق بشر از جمله اعضای انجمن حقوق بشر (İHD) و کانون وکلای دیاربکر، همچنین اعضای کانون های وکلای بسیاری از شهرها از جمله وان، اورفا، حکاری، باتمان، ماردین و مرسین برای جلب توجه نسبت به وضعیت اوجالان و سه تن از همبندان او ویسی آکتاش، هامیلی ییلدیریم، و عمر خیری کُنار، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

اکین یتر در سخنانی اعلام کرد که از تاریخ 7 آگوست 2019 تا کنون هیچ ملاقاتی با این افراد انجام نشده است. همچنین از 25 مارس 2021 تا کنون هیچ تماس تلفنی نیز با این افراد برقرار نشده است.

یتر افزود که 775 وکیل ثبت شده در 29 کانون وکلا در ترکیه، از جمله نمایندگان مؤسسات و رؤسای کانون های وکلا، علیه ممنوعیت زندانیان امرالی برای دیدار با وکلا، با درخواست دیدار بین روزهای 10 تا 17 ژوئن به دادسرای عمومی بورسا مراجعه کرده اند.

او همچنین اعلام کرد که در این زمینه برای برخی نهادهای حقوق بشری و قضائی در اروپا نیز درخواست هایی ارسال شده است، با این حال وزارت دادگستری ترکیه همچنان به نقض قوانین درباره زندانیان امرالی ادامه می دهد.

یتر این ممنوعیت های غیر قانونی و خودسرانه را مرتبط با مسئله کرد دانست و پایان دادن به انزوای اجباری را به عنوان یکی از راه های آغاز دوباره روند صلح برشمرد.

کد خبر 33921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha