واکنش حزب دمکرات به اتهامات مبنی بر جلوگیری اين حزب از بازگشت ایزدی ها به شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول حزب دمکرات کردستان در شنگال اتهامات مطرح شده علیه این حزب مبنی بر جلوگیری از بازگشت خانواده های ایزدی به شهر شنگال و حومه آن در استان نینوا را بی اساس دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "قادر قاچاق" در این باره گفت: اتهامات مطرح شده علیه حزب دمکرات کردستان(پارتی) مبنی بر جلوگیری از بازگشت خانواده های ایزدی ساکن در اردوگاههای اقلیم کردستان به زادگاههایشان در شنگال را مردود می دانیم.

قاچاق افزود: این اتهامات کاملا بی اساس است و حزب دمکرات کردستان، برای فراهم کردن زمینه مناسب با هدف بازگشت خانواده های ایزدی و برقراری ثبات و اجرای کامل توافق شنگال بین بغداد و اربیل تلاش کرده است.

نماینده حزب دمکرات در شنگال تصریح کرد: این اتهامات از سوی نیروها و طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مطرح می شود. این در حالی است که حضور نیروهای پ.ک.ک در منطقه و اقدام آنها به آدم ربایی، گروگان گیری و ایجاد ناامنی در شنگال، مانع بزرگی در مقابل بازگشت خانواده های آواره ایزدی به این شهر است.

یادآور می شود اخیرا شماری از شخصیت های ایزدی، حزب دمکرات کردستان را به تلاش برای جلوگیری از بازگشت خانواده های ایزدی آواره از اردوگاههای اقلیم کردستان به شنگال با هدف بهره برداری از آرای آنها در انتخابات آینده متهم کرده بودند.

کد خبر 3401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha