محدودیت شبانه خودروهای شخصی ایلام از هفته آینده

سرویس ایلام - استاندار ایلام در چهل و پنجمین نشست ستاد استانی کرونا از اضافه شدن بخش کرونا به بیمارستان کوثر شهر ایلام خبر داد و گفت: محدودیت شبانه خودروهای شخصی ایلام از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در جلسه شورای تأمین تصمیم گرفته شد که بیمارستان کوثر به عنوان بیمارستان پاک فقط برای بیماران قلب و عروقی اختصاص یابد اما بعد توافق کردیم بیمارستان زاگرس به عنوان بیمارستان قلب و داخلی باشد و بیمارستان کوثر نیز مثل سایر بیمارستان ها یک بخش کرونایی داشته باشد.

او گفت: تردد خودروهای شخصی از روز شنبه هفته آینده در مراکز استانها به خاطر پیشگیری از شب نشینی ها و نشست ها از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع می شود.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا ایلام خاطر نشان کرد: ورود به آرامستان ها کماکان ممنوع است و از دستگاه های متولی چون نیروی انتظامی و شهرداری تقاضا دارم این دستورالعمل را سفت و سخت اجرایی کنند چراکه یکی از عوامل اصلی ابتلا در استان همین برگزاری مراسمات شادی و عزا است.

سلیمانی دشتکی اعلام کرد: بانک ها در مناطق بحرانی سه شهرستان ایلام، ایوان و چرداول که وضعيت سیاه دارند در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند در مابقی روزهای نیز با ۵۰ درصد کارکنان حضور می یابند و ساعات کاري انها تا ساعت ۱۲ است.

وی افزود: کلیه ادارات غير از ادارات خدمات رسان در شهرستان های با وضعیت سیاه علاوه بر ۵۰ درصد حضور کارکنان، ساعت کاری هم تا ۱۲ است.

وی در خصوص کمکهای مردمی توضیح داد: کمک های مومنانه در هر شهرستان با محوریت فرماندار و همکاری امام جمعه و به ریاست خیرین تشکیل می شود و در استان ریاست این قرارگاه بر عهده امام جمعه محترم استان است و هدف آن جمع آوری کمک های مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در استان است.

استاندار ایلام یادآور شد: مشکل دستگاه اکسیژن ساز کشوری است و در ستاد مرکزی اعتبار خوبی برای رفع این مشکل تخصیص داده شد و انشاءالله ظرف هفته اتی قسمت اعظمی از آن حل خواهد شد و تا الان هم چند دستگاه به استان ما تحویل داده شده است.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: متکدیان چون ممکن است حامل ویروس باشند باید جمع آوری شوند و تحت هیچ شرایطی متکدی در خیابان ها حضور نداشته باشد.

کد خبر 342145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha