۵۳۵ نفر مبتلا و ۱۰ نفر فوتی در یک روز در ایلام

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال استان در آغاز جلسه طی صحبت‌های مهمی از وضعیت کرونا در استان شدیدا ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت کرونا در استان بیداد می‌کند بطوریکه از دیروز تا امروز ۵۳۵ نفر مبتلا و ۱۰ نفر فوتی داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی‌دشتکی گفت: ابتلای ۶ هزار کارمند به کرونا یا به عبارتی ۲۵ درصد کارکنان در استان نشان از وضعیت بسیار خطرناک و نگران کننده بیماری دارد.

وی افزود: امروز ۴۰۰ نفر بستری در بیمارستان‌های استان داریم که حال بیش از ۶۰ نفر آنها بسیار وخیم است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه از اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص حال بد ادارات استان خبر داد و گفت: در ستاد کرونا مصوب شد که در مناطق بحرانی مثل ایلام، چرداول و ایوان حضور کارکنان تا ۵۰ درصد کاهش یابد و ساعت کاری اداری نیز تا ساعت ۱۲ باشد.

وی افزود: حتی در ۵۰ درصد باقیمانده نیز اگر کسی دارای علائم بیماری بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای و یا شرایط خاص است به آنها دورکاری داده شود و از حضور آنان در ادارات جلوگیری شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که همایش‌ها، گردهمایی‌ها و جلسات را ممنوع کرده‌ایم، تاکید کرد: علی رغم اینکه بارها و بارها بر این مهم تاکید داشته‌ایم اما متاسفانه می‌بینیم برخی از مدیران تحت عناوین مختلف دور هم جمع می‌شوند و بستر شیوع بیشتر کرونا را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه نسبت به دید و بازدیدهای اداری و گردهمایی مدیران در کنار هم هشدار داد و گفت: ما وقتی در ستاد کرونا مصوب می‌کنیم دید و بازدیدها، گردهمایی‌ها و حضور در اجتماعات را ممنوع کرده‌ایم دیگر ما نمی‌توانیم چیزی را که به مردم توصیه کرده‌ایم انجام ندهند، خود انجام دهیم.

وی افزود: مدیران باید در اجرای مصوبات ستاد کرونا الگو و پیشگام باشند نه اینکه با تشکیل گردهمایی اولین ناقضان مصوبات ستاد باشند.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که دستگاه‌های اجرایی در عملکرد مستقل هستند، اضافه کرد: اگر نشست یا جلسه‌ای ضرورت داشت بایست با هماهنگی وزارتخانه مربوطه و ستاد کرونا انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر الکترونیکی کردن ارتباطات در شرایط بحرانی کرونایی، گفت: حتی در این شرایط نباید ارتباط مدیران با مردم قطع شود و این مهم به طریق مقتضی چون ویدئوکنفراس، حضور در سامانه سامد، ارتباط تلفنی، فضای مجازی و رسانه‌ای و صدا و سیما انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که در این شرایط ارتباط خود را بصورت مستمر و روزانه با مدیران، واحدهای تولیدی و مردم بصورت الکترونیکی حفظ کرده است، افزود: برای جلوگیری از گردهمایی‌ها و جلسات استفاده از فضای مجازی، رسانه‌ای، ویدئوکنفراسی و الکترونیکی برای ارتباطات در ادارات پیشنهاد می‌شود.

کد خبر 342222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha