آسمان شمال سوریه را به روی ترکیه ببندید

سرویس سوریه- احزاب سیاسی در کُردستان سوریه از آمریکا و روسیه خواستند برای جلوگیری از تهاجم ترکیه، آسمان این منطقه را پرواز ممنوع اعلام کنند.

به گزارش کُردپرس، امروز سه‌شنبه، احزاب سیاسی در شمال شرق سوریه از ائتلاف بین‌المللی و روسیه خواستند تا برای جلوگیری از تهاجم جدید ترکیه به شمال سوریه که زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنان این منطقه را به خطر می‌اندازد، آسمان این منطقه را پرواز ممنوع اعلام کنند.

در بیانیه ای که از سوی ۳۲ حزب و نیروی سیاسی در شمال سوریه صادر شد تاکید گردید که لازم است جامعه جهانی ترکیه را به خاطر "جنایت علیه بشریت" تحت فشار قرار دهند.

اخیرا آنکارا تهدیدات خود را مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید در سوریه تشدید کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز بار دیگر بر عزم کشورش برای حمله به شمال سوریه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که فقدان موضع قاطع سازمان ملل در قبال تهدیدات ترکیه و سکوت جامعه جهانی نسبت به اقدامات ترکیه، آنکارا را برای تجاوز و اشغالگری بی پرواتر کرده است.

در این بیانیه آمده است که هرگونه اقدام نظامی جدید در سوریه، دستاوردهای نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین‌المللی در جنگ با داعش را از بین می‌برد و موج پناهندگی به اروپا و کشورهای منطقه را افزایش می‌دهد.

کد خبر 34732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha