از فنلاند و سوئد انتظار داریم مبارزه با PKK و  YPG را بدون تأخیر آغاز کنند

سرویس ترکیه - فخرالدین آلتون رئیس ارتباطات ریاست جمهموری ترکیه از دو کشور فنلاند و سوئد خواستار اقدام فوری در زمینه مبارزه با PKK و  YPG شد.

به گزارش کردپرس، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی بار دیگر از فنلاند و سوئد همچنین دیگر اعضای پیمان ناتو خواست تا از فعالیت های حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) در کشورهایشان جلوگیری کنند. او با ادعای این که ترکیه در سال های گذشته هدف بیشترین حملات تروریستی قرار گرفته است، از همپیمانان ناتو خواستار همکاری برای مبارزه با آنچه که این کشور «تروریسم» می نامد شد.

بنا بر خبر TRT، آلتون با شرکت در یک پانل گفتگو درباره «گسترش همبستگی با ناتو» در مادرید، گفت: «ترکیه با حمایت قوی از متحدان خود و کمک به ناتو در 70 سال گذشته به جزء جدایی ناپذیر ناتو تبدیل شده است.»

او افزود: «در این زمینه، باید با فعالیت‌های تبلیغاتی، تامین مالی و عضوگیری سازمان تروریستی PKK برخورد جدی شود و این مبارزه باید تمامی بخش‌های آن به‌ویژه شاخه سوری این سازمان یعنی YPG را دربرگیرد.»

مقام ارشد حکومت ترکیه همچنین با یادآوری کودتای نافرجام 15 جولای 2016، از همپیمانان ناتو خواست در زمینه مبارزه با جماعت فتح الله گولن که ترکیه از آن با نام اختصاری فتو یاد می کند، حساسیت لازم را به خرج دهند.

آلتون در پایان باز هم شروط ترکیه برای پذیرش فنلاند و سوئد را تکرار کرد و گفت: «ما از کشورهایی که می‌خواهند به پیمان ناتو بپیوندند انتظار داریم که اقدامات لازم را بدون تأخیر انجام دهند. زیرا کشورهایی که ارزش‌های ناتو و امنیت متحدان خود را کاملاً درونی‌سازی نکرده‌اند، بیشتر از اینکه به نفع پیمان باشد به پیمان آسیب خواهند رساند.»

لازم به ذکر است که روز گذشته دیدار چهارجانبه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با سائولی نینیسته، همتای فنلاندی خود، ماگدالنا اندرسون، نخست‌وزیر سوئد و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در حاشیه اجلاس این سازمان در مادرید در پشت درهای بسته برگزار شد. اردوغان بالاخره با عضویت این کشورها در پیمان ناتو موافقت کرد.

کد خبر 34766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha