درخواست 2 سال حبس برای سری ثریا اوندر به اتهام توهین به اردوغان

سرویس ترکیه - دادستانی دیاربکر خواستار دو سال زندان برای سری ثریا اوندر سیاستمدار کرد به اتهام تکرار جرم توهین به اردوغان شد؛ اوندر پیشتر با همین اتهام به ده ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کردپرس، سری ثریا اوندر سیاستمدار کُرد که پیشتر به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، به 10 ماه حبس محکوم شده بود، به دلیل تکرار این «جرم» بر اساس ماده 301 قانون مجازات ترکیه با 2 سال مجازات حبس مواجه است.

بنا بر خبر گازته قارینچا، سری ثریا اوندر پس از بازداشت در نوامبر 2016 به اتهام توهین به رئیس جمهور به 10 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. اوندر در زمان بازداشت اعلام کرد که دادگاه مورد نظر را به رسمیت نمی شناسد زیرا با دستور اردوغان تشکیل شده است. اینک دادستان دیاربکر بر اساس ماده 301 قانون مجازات ترکیه خواستار دو سال حبس برای اوندر شده است. بر اساس این ماده تکرار یک جرم می تواند مجازات متهم را افزایش دهد.

دادستان ادعا کرد که اوندر بیش از یک بار در زمان های مختلف مرتکب جرمی شده که پیشتر به آن متهم شده است. او خواستار دوسال حبس برای اوندر شد. با این حال دادستان اشاره ای نکرد که کدام یک از سخنان اوندر جرم تلقی شده است.

در نشست دادگاهی که روز گذشته در دادگاه کیفری چهارم دیاربکر برگزار شد، سردار چلبی وکیل اوندر به جای او شرکت کرد. چلبی خواستار رفع نواقص این پرونده شد. او همچنین خواستار زمان برای آمادگی برای دفاع از موکل خود شد.

جلسه بعدی این دادگاه به 21 سپتامبر موکول شد.

کد خبر 35157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha