۹۵ درصد تولید نفت و گاز غرب مختص به ایلام است / ایلام استانی قوی اما کم برخوردار

سرویس ایلام - استاندار ایلام در جلسه مهمی که معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و نماینده ایلام برگزار شد، خواهان استیفای حقوق قانونی استان در این حوزه شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: استان ایلام نماد ایثار و مقاومت است و رهبر معظم انقلاب در وصف استان ایلام حجت را بر مسئولین تمام کردند.

او گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه ای اعم از کشاورزی، گردشگری، گردشگری مذهبی، معدنی و... دارد اما ظرفیت اصلی استان حوزه انرژی است که آنگونه که شایسته است بالفعل نشده اند.

استاندار ایلام عنوان کرد: نزدیک به ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید داریم که ۱۴۵ هزار آن در ایلام و ۵ هزار در دو استان لرستان و کرمانشاه تولید می‌شود که میتوان گفت بیش از ۹۵ درصد تولیدات مختص به استان ایلام است.

بهرام نیا به مانیفست عدالت محور دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با وجود به هم خوردن اکوسیستم منطقه و وجود آلایندگی ها که متوجه مردم می شود، پیمانکارانی که اینجا می آیند و از زیرساختهای اینجا هم برای خودشان و هم برای توسعه کشور استفاده می کنند، اما نه تنها چیزی به اینجا نمی دهند بلکه زیرساخت‌هایی که به صورت قطره چکانی از اعتبارات استانی ایجاد شده است یکی پس از دیگری دارد از بین می رود، که باید کارهایی در این خصوص انجام بگیرد و اینطور نباشد که به نام ایلام و به کام دیگران باشد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ما ۱۲۶ پیمانکار غیر بومی در ایلام داریم که در امر نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کارند ولی دریغ از گردش مالی اینها در استان، که بعد از اولتیماتومی که دادیم نسبت به گردش حساب اقدام کردند، از شما می‌خواهیم کل پیمانکاران را ملزم به گشایش حساب در استان کنید اما انتظار داریم این حسابها صوری نباشد.

بهرام نیا گفت: بیش از ۶۰۰۰ پرسنل در استان ایلام در نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کارند، اگر تامین ارتزاق، مایحتاج و خرید اجناس و... از استان تهیه شود خیلی در اقتصاد استان تاثیر گذار است و درخواست می کنیم به پیمانکاران ابلاغ کنید که کوچکترین خریدی از ملزومات گرفته تا مواد غذایی را از استان تهیه کنند.

وی تاکید کرد: ایلام یک استان ضعیف نیست بلکه استانی قوی اما کم برخوردار است و اگر حق و حقوق قانونی استان را بدهند، استان ایلام از این وضعیتی که دارد کاملا وضعیتش متفاوت خواهد شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: درد آور است که ۱۴ شرکت را به عنوان شرکت‌های آلاینده (قبل از ما) معرفی کردند که باید سهم آلایندگی را بدهند، اما این تعداد به ۴ شرکت رسیده که دلیلش یا رانت بوده یا سفارش بوده که ما پیگیر آن هستیم، اگر همین حق قانونی استان را بدهند، وضعیت استان متفاوت تر خواهد بود.

بهرام نیا گفت: انتظار داریم نیروهای کاری در شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی از نیروهای بومی استان باشد مگر تخصص هایی که در اینجا وجود ندارد.

کد خبر 35192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha