ایجاد منطقه امن در شمال سوریه ممکن است/برخی نیروهای PKK را نماینده برادران کرد می دانند

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در سفر به منطقه مرزی داغلیجا در حکاری با ادعای حمله به نیروهای ترکیه در منبج و تل رفعت در شمال سوریه، بر ادامه عملیات ترکیه در مناطق شمالی سوریه و عراق برای مبارزه با نیروهای PKK تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در سفر به حکاری از پایگاه نظامی ترکیه در در منطقه مرزی داغلیجا موسوم به «عقاب‌های تپه شهدا» دیدار کرد. او در این دیدار با ادعای حمله به نیروهای ترکیه در منبج و تل رفعت در شمال سوریه، بر ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردستان عراق و کردستان سوریه تأکید کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی ترکی، آکار به همراه ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال موسی آوسور فرمانده نیروی زمینی، دریاسالار عدنان اوزبال، فرمانده نیروی دریایی و ژنرال حسن کوچوک آک یوز فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه، روز گذشته از خط مرزی سوریه بازدید به عمل آورد.

او پس از بازگشت از مرز سوریه به حکاری سفر کرد و به پایگاه فرماندهی گردان 4 مرزی در ارتفاع هزار 450 متری در منطقه داغلیجای یوکسک اُوا رفت.

آکار که شب را در این منطقه سپری کرده بود بامداد امروز در مراسم نماز عید قربان شرکت کرد و در سخنانی بر ادامه عملیات ترکیه علیه نیروهای «حزب کارگران کردستان (PKK)، یگان های مدافع خلق (YPG)، و جماعت فتح الله گولن موسم به فتو همچنین نیروهای داعش» تاکید کرد.

آکار در این سخنان باز هم با تکرار سخنان قبلی خود مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورهای همسایه گفت: «ما به خاک کسی چشم طمع ندوخته ایم و به تمامیت ارضی همسایگان به ویژه سوریه و عراق احترام می گذاریم و تنها کار ما تلاش برای تأمین امنیت مرزهای خودمان و 85 میلون شهروند خودمان است.»

آکار با بیان این که «جمهوری ترکیه در طول تاریخ هیچ گاه با هیچ گروه قومی و مذهبی مبارزه نکرده است»، گفت: «بعضی ها تلاش می کنند از عملیات نیروهای مسلح ترکیه (علیه PKK) سوء استفاده تبلیغاتی کنند. انگار که "سازمان تروریستی PKK" نماینده برادران کُرد ما است. ما تنها علیه "تروریسم" مبارزه می کنیم و تا به پایان رسیدن "تروریسم" به این عملیات ادامه خواهیم داد.»

او سپس از پایگاه داغلیجا با فرماندهان یگان های خط مرزی عراق و سوریه و فراسوی مرز ویدئو کنفراس برگزار کرد. او در این نشست آنلاین بر لزوم «ادامه عملیات ترکیه علیه "تروریسم"» برای ایجاد «مرزهای امن» تأکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه مدعی حملات نظامی علیه نیروهای ترکیه در شمال سوریه به ویژه منبج و تل رفعت شد و گفت که کشورش «این مداخله های نظامی را بی پاسخ نخواهد گذاشت».

آکار همچنین مدعی کشته شدن 35 هزار و 268 نیرویی که ترکیه آنها را «تروریست» می نامد در بازه زمانی 24 جولای 2015 تاکنون شد. او افزود: «از ابتدای سال تاکنون 277 تروریست در عملیات پنجه قفل در شمال عراق خنثی شده اند. همچنین در مجموع هزار و 999 تن در شمال سوریه و عراق در همین بازه زمانی از سوی نیروهای ترکیه کشته شده اند.»

کد خبر 35268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha