اختصاص بیش از  ۹ میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز در ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز ، ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص داده شده که به عشایر علاقمند که زندگی کوچروی و پرواربندی دارند پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرشاد یاسمی اظهار کرد: جامعه عشایری استان دارای جمعیتی معادل ۶۰ هزار نفر ۹۳۳۶ خانوار و ۱۲ ایل و ۳۴ طایفه است که به پروار بندی دام و دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی و صنایع جنبی می‌پردازند.

وی گفت: این جمعیت ۶۰ هزار نفری نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و تقریبا ۵ درصد جمعیت جامعه عشایری کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام تصریح کرد: این جمعیت ۱۱ درصدی، ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام دارد و در سطح کشور از نظر جمعیت دامی در رتبه ۶ کشور و از نظر جمعیت انسانی رتبه ۱۱ کشور را دارا است.

یاسمی تصریح کرد: عشایر استان از نظر اقتصادی تولیداتی مانند گوشت قرمز ، شیر و فرآروده های لبنی، پشم، کشک و محصولات باغی وزراعی و صنایع دستی دارند و مجموع تولیدات عشایر استان بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: از نظر اقتصادی نزدیک به ۶۰ درصد گوشت قرمز استان، ۳۵ درصد صنایع دستی و ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد محصولات زراعی و باغی استان توسط عشایر تولید می‌شود.

کد خبر 3553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha