درخواست دفتر سیاسی اتحادیه میهنی برای تعویق نشست سران اقلیم کردستان درباره قانون استقراض عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی پس از برگزاری نشستی با حضور رئیس پارلمان کردستان، درخواست کرد نشست سران اقلیم برای بررسی قانون اسقتراض عراق به منظور شرکت همه طرف ها در آن، به تعویق بیافتد.

به گزارش کردپرس، دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی روز شنبه 24 آبان / 14 نوامبر، جلسه ای را درباره نشستی که قرار است با حضور رئیس، نخست وزیر و رئیس پارلمان کردستان به منظور بررسی قانون استقراض عراق برگزار شود، انجام داد.

در اطلاعیه این نشست که با ریاست لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک حزب و با حضور ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان و قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان که از اعضای شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی هستند، برگزار شد؛ آمده که از موضع متحد میان نمایندگان کرد مجلس عراق برای صیانت از حقوق مالی و قانونی مردم اقلیم تقدیر شده است.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی در این اطلاعیه از ریاست و نخست وزیری و پارلمان کردستان درخواست کرده به منظور ایجاد فرصت گفتگو و بررسی راهکارهای تامین حقوق مردم اقلیم و شرکت نمایندگان همه احزاب دارای کرسی در مجلس عراق و بهبود معیشت آنان نشستی را که قرار است روز یک شنبه 25 آبان برگزار شود؛ را به تعویق بیاندازند.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی همچنین تداوم گفتگوها با دولت عراق برای حصول توافق و تضمین استحقاقات مالی اقلیم و معیشت شهروندان را بهترین راه حل برای شرایط کنونی می داند و در این راستا بر ضرورت پایبندی دولت اقلیم کردستان به اجرای مفاد توافقات با دولت عراق و نیز پایبندی بغداد به اصول توافق و قانون اساسی عراق تاکید می کند.

همچنین تاکید شده که اقلیم نیز در این راستا و برای تامین حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم و استحقاقات مالی اقلیم، تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

کد خبر 357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha