آمریکا باید از شرق فرات خارج شود / حمله به شمال سوریه هنوز در دستور کار است

سرویس ترکیه - اردوغان در بازگشت از تهران اعلام کرد که ترکیه همچنان حمله به سوریه را در دستور کار خود دارد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در راه بازگشت از تهران در هواپیمای شخصی خود به پرسش های تیم خبرنگارانش پاسخ داد و ضمن درخواست از آمریکا برای خروج از مناطق شرق فرات، اعلام کرد که ترکیه همچنان حمله به سوریه را در دستور کار خود دارد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری جمهوریت، اردوغان با اشاره به اختلاف نظرهای ترکیه، ایران و روسیه در اجلاس آستانه، نقطه اشتراک این سه کشور را در مبارزه با آنچه که از آن به عنوان «تروریسم» نام برده بود، دانست. اردوغان گفت: «ما (سه کشور) ناگزیر علیه سازمان های تروریستی PKK/PYD/YPG در موضوع تروریسم متحد می شویم.»

اردوغان با بیان این که تا زمانی که نگرانی های امنیتی ترکیه حل نشود، موضوع حمله به سوریه همچنان در دستور کار ترکیه خواهد بود، گفت: «نیروهای آمریکایی آموزش نظامی به "تروریست ها" را بر عهده دارند. از ابتدا تا انتهای گفتگوی ما هم بر سر این بود که از ایران و روسیه خواستیم تا در مبارزه با سازمان های تروریستی در 30 کیلومتری مرزهای جنوبی مان در کنار ما باشند. آنها باید حمایت لازم را از ما انجام دهند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ترکیه هیچ مشکلی با تمامیت ارضی سوریه ندارد. مسئله ما این است که از عمق سی کیلومتری مرزهای سوریه حملات دائمی به مرزهای ما صورت می گیرد. سربازان ما کشته می شوند. در این منطقه نه تنها تا کنون شهروندان ترکیه بلکه غیرنظامیان در ادلب و دیگر نقاط کشته شدند. ما باید این موضوع را به اطلاع افکار عمومی جهان برسانیم. آمریکا در شرایطی است که باید نیروهای خود را از شرق فرات تخلیه کند. از آنجایی که این آمریکا است که نیروهای تروریستی این مناطق را حمایت می کند، به محض خروج آمریکا کار ما راحت تر خواهد شد.»

لازم به ذکر است که اردوغان در حالی بر تداوم تصمیم خود برای حمله به سوریه تأکید کرد که روز گذشته رهبر انقلاب درباره حمله به این کشور به او هشدار داده بود.

کد خبر 35816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha