نمایندگان جنبش تغییر در نشست سران اقلیم کردستان برای بررسی قانون استقراض عراق شرکت نمی کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق، نشست ریاست، نخست وزیر اقلیم کردستان و رئیس پارلمان کردستان را برای بررسی قانون استقراض عراق، بی نتیجە دانستە و گفت کە اعضای این فراکسیون در نشست مذکور شرکت نمی کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری زمن پرس، یوسف محمد با انتشار مطلبی در صفحە شخصی خود در شبکە اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد کە اعضای فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق، در نشستی که قرار است با حضور رئیس، نخست وزیر و رئیس پارلمان کردستان به منظور بررسی قانون استقراض عراق برگزار شود، شرکت نمی کنند.

رئیس فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق افزود کە این گونە نشست ها ظاهری و بی نتیجه بودە و هیچ گونە تاثیر مثبتی در تصمیمات اقلیم کردستان بە ویژە در ایجاد شفافیت در پروندە های نفت، بودجە و توافقات میان اربیل و بغداد ندارد.

وی خاطر نشان ساخت کە دولت اقلیم علیرغم اینکە قادر بە تامین معیشت شهروندان اقلیم نیست بە ربودن و دستگیری های غیرقانونی روزنامە نگاران و فعالین مدنی ادامە می دهد.

پیشتر و پس از این که روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد، ریاست و نخست وزیری اقلیم اعلام کردند که به منظور اشتراک مواضع میان همه طرف ها در اقلیم نشست فراگیری میان ریاست، نخست وزیری و ریاست پارلمان اقلیم کردستان، نمایندگان کرد در دولت و مجلس عراق و احزاب سیاسی اقلیم برگزار می شود.

کد خبر 359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha