چشم امید شورای شهر قروه به نماینده مجلس

سرویس کردستان- شورای شهر قروه در آخرین سال دوره خود برای رفع مشکلات شهری، مساعدت نماینده مردم در مجلس را خواستار شده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نشست شورای شهر قروه با حضور نماینده مردم در مجلس با محوریت درخواست مساعدت برای توسعه شهری و تسریع در رفع کمبودها و کاستی های موجود در زمینه های مدیریت و خدمات شهری شامگاه شنبه برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس شورای شهر قروه خواستار تحقق بخشیدن به اجرای قانون اختصاص دو درصد از درآمد معادن مناطق محروم به شهرداریهای همان منطقه شد.

به گفته حوریا کلوندی باتوجه به اینکه هر ساله شهرداری ها متحمل پرداخت هزینه های گزاف جهت بازسازی آسفالت و زیرساخت معابر واقع در کمربندیهای مسیر تردد وسایل نقلیه مختص به معادن می شوند، اختصاص دادن این میزان درصد ضروری است.

او سپس خواستار تلاش برای تصویب نهایی طرح تشکیل سازمان مدیریت شهری و روستایی که زیر نظر مستقیم رئیس جمهوری جهت انتزاع سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور از وزارت کشور و معاونت معماری و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی به منظور راهبری، نظارت و هدایت شهرداری ها و دهیاری ها، شد.

پیگیری نتیجه تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری در مصوبات شورای نگهبان و اجرایی نمودن آن در سریع ترین زمان ممکن به منظور ارتقاء سطوح مدیریت شهری و رفع نواقص مربوط از دیگر مواردی بود که کلوندی از نماینده مجلس درخواست کرد.

او همچنین خواستار مساعدت در روند دریافت تسهیلات، ماشین آلات و مصالح موردنیاز شهرداری ها از سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور شد. کلوندی این مساعدت را برای طرح های سرمایه گذاری شهری شامل احداث پارکینگ طبقاتی، راه اندازی مجدد کشتارگاه، احداث نمایشگاه دائمی ارائه محصولات کشاورزی، احداث کارخانه تولید سیمان و قطعات بتنی دانست.

از دیگر طرح های سرمایه گذاری که رئیس شورای شهر به آن اشاره داشت مربوط به تهیه حداقل یک دستگاه بیل مکانیکی، فینیشر، غلتک و آسفالت تراش و واگذاری سهمیه بیشتر قیر در شهرهای کم برخورداری چون قروه جهت تأمین رفاع عمومی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، بود.

حوریا کلوندی در ادامه از نبود سینما در سطح شهر گفت و وجود یک سینما را لازمه هر شهری دانست و خواستار جذب اعتبار لازم برای ساخت پردیس سینمایی در شهر قروه شد.

او در نهایت از مهمترین معضل شهرستان یعنی پسماند زباله گفت و از نماینده مجلس درخواست کرد که تسهیلات ویژه ای برای حل معضل مکان بازیافت و دفن زباله جهت تولید کمپوست در کنار ایجاد عزم جدی مسئولان استانی و شهرستانی، در نظر بگیرد.

کد خبر 362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha