نگاه های تبعیض آمیز به قروه باید برداشته شود

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه در مجلس نگاه تبعیض آمیز مسئولان کردستان به شهرستان را نادرست دانست و از تذکر به مدیرکل امور شهری استان در خصوص مشکلات شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پرویز اوسطی شامگاه شنبه در نشست شورای شهر قروه با محوریت رفع مشکلات شهری، با بیان اینکه انتظارات مردم از نماینده مجلس و اعضای شورای اسلامی چون منتخب آنان هستند، اظهار داشت: شرایط درآمد پایدار در قروه چندان فراهم نیست و شهرهایی چون قروه مظلوم واقع شده اند.

او با اشاره به تخلفات رخ داده در شهرداری، گفت که اتفاقات گذشته باید فراموش شود و این مدت باقیمانده فرصت خوبی است که برای توسعه شهر گام برداشت.

اوسطی از اخطار و تذکر به مدیرکل امور شهری استانداری کردستان خبر داد و افزود: به «جمشید اسدی» اخطار داده شده که آیا از مشکلات شهری قروه مطلع است و آیا می داند در این شهرستان چه مشکلاتی وجود دارد؟!

به گفته او باید برای فضاهای تفریحی و مجتمع های رفاهی طرح و ایده داده شود و اقداماتی صورت گیرد. چرا شهری مثل قروه سینما ندارد؟ یا مجتمع رفاهی؟! همه این ها در توسعه یک شهر نقش مؤثری دارند.

اوسطی سپس پیگیری برای طرح پارکینگ ویژه و کشتارگاه را مهم دانست و تصریح کرد: برای کشتارگاه تمامی شهرهای شهرستان پای کار بیایند و حتی اگر شد با دهگلان یکی شوند تا کشتارگاهی اساسی راه اندازی شود، این درست نیست که شهرستان قروه کشتارگاه نداشته باشد.

او همچنین به بازیافت زباله اشاره کرد و یادآور شد: برای این کار هم به صورت مشارکتی اقدام شود بسیار خوب است و در همین زمینه با رئیس سازمان محیط زیست کشور صحبت شده و در صورتی که طرحی اساسی داده شود تسهیلات لازم پرداخت می گردد.

اوسطی در خصوص کارخانه سیمان هم گفت که هم اندشی شود که آیا راه اندازی این کارخانه با معادن باشد یا جای دیگر تا اقدامات لازم برای آن صورت گیرد.

مطابق سخنان نماینده مردم قروه در مجلس برای ارزش افزوده هم برنامه هایی در دست کار است و همین طور در حال برگرداندن معوقات معادن از دولت هستیم تا از این راه در توسعه شهرستان بهره گرفته شود.

پرویز اوسطی در ادامه به انتقاد از استفاده نکردن از قانون امهال پرداخت و بیان کرد: برای استفاده از قانون امهال از مرکز استان باید کمک و راهنمایی می کردند و از این ظرفیت قانونی استفاده می شد، چرا چنین موقعیت مهمی نادیده گرفته شده است؟

او برآورد اعتباری برای طرح های در دست اقدام را مهم دانست و به سهمیه قیر اشاره کرد و گفت: طرح سهمیه قیر امسال حذف شد اما در مجلس مطرح گردید و الحاق شد به قانون بودجه 99 و اجرایی هم خواهد شد.

اوسطی خواستار ارائه طرح برای راه اندازی سینما در مکان مناسب شد و به جذب اعتبار برای پروژه توسعه سراب اشاره داشت و تأکید کرد که بلوار غدیر که به عنوان ویترین استان شناخته می شود نیاز به زیباسازی دارد و باید برای آن هم فکری کرد.

او اصلاح ورودی و خروجی شهر را ضروری خواند و عنوان کرد: بخش هایی از سطح شهر باید از بن بست خارج شوند و اعتبار لازم زیرساختی برای ناحیه منفصل قلعه هم گرچه همان ابتدای اجرای این طرح باید گرفته می شد اما نیاز است اقدامی شود و این اعتبار اخذ گردد.

اقدام برای روشنایی سراب و بلوار امام علی و دیگر نقاط شهر توسط اداره برق در کنار گرفتن زمین برای آرامستان جدید و تأمین نیازهای آتشنشانی و ... از دیگر مواردی بودند که نماینده مجلس به آن ها پرداختند.

پرویز اوسطی گریزی هم داشت به جذب نیروهای با رابطه و نه ضابطه و گفت که برای این مسئله هم باید راهکاری اندیشیده شود تا دیگر چرخ تکرار این روند اشتباه به حرکت در نیاید.

او با بیان اینکه امروزه جایگاه شورا را خود شورا تعیین می کند، افزود: در استان نسبت به قروه نگاه تبعیض آمیز وجود دارد و باید این نگاه های برداشته شود و اینکه چرا کمیسیون ماده 5 به مدت دو ماه تشکیل نشده مشخص گردد.

کد خبر 363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha