حمله به سه ساختمان مؤسسات علویان در آنکارا

سرویس ترکیه - همزمان با آغاز ماه محرم به سه ساختمان متعلق به مؤسسات علوی در آنکارا حمله شد.

به گزارش کردپرس، همزمان با آغاز ماه محرم و روزهای روزه گرفتن علویان در ترکیه، سه ساختمان علویان در آنکارا مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و افرادی که مصدوم شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند.

بنا بر خبر جمهوریت، همزمان به جم خانه «آنا فاطما» در محله توزلو چاییر ماماک، جم خانه «شاه مردان» در محله اگه و بنیاد علوی های بکتاشی ترکمن در گوکچه بل، حمله شد.

در این حمله ها افرادی با پرتاب اشیاء یا کشیدن چاقو به مردمی که در حال عبادت بودند حمله ور شدند. زنی که در اثر حمله چاقو در بنیاد بکتاشی های ترکمن مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد. همچنین یک پیرمرد که در حال عبادت بود بر اثر پرتاب صندلی مصدوم شد.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، پس از این حملات شهروندان علوی در مقابل ساختمان اصلی انجمن های علویان دموکراتیک در آنکارا تجمع کردند. مصطفی قارابوداک رئیس انجمن علویان دموکراتیک در سخنانی همزمانی این حملات با روز اول محرم را کاری از پیش برنامه ریزی شده دانست.

قارابواک گفت: «این حملات مستقیماً با به حاشیه راندن علویان توسط حکومت و نادیده گرفتن اعتقادات آنها در سیاست گذاری ها مرتبط است.»

او افزود: «حکومت مسئول این حملات است. کسانی که این کار را کردند مشخص هستند. ما فیلم دوربین ها را داریم و شکایت کرده ایم. ما تا حصول عدالت تسلیم نخواهیم شد.»

گفتنی است تجمع در مقابل ساختمان علوی های بکتاشی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 36317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha