شناسایی عوامل نزاع کبک ها در مهاباد در دست پیگیری است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد، در پی انتشار فیلمی از نزاع کبک ها در این شهرستان گفت: در صورت اطلاع از محل و افراد برگزار کننده این تجمعات برخورد قضایی با آنها انجام خواهد گرفت.

فاروق سخنور در گفت‌وگو با خبرنگار کردپرس افزود: اخیراً فیلمی در فضای مجازی با عنوان نزاع کبک در مهاباد منتشر شده البته این فیلم در یک محیط بسته فیلمبرداری شده و محل و مکان آن برای ما محرز نیست.

او ادامه داد: در صورتی که افرادی از این مکان اطلاع دارند می‌توانند به اداره محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند تا برخورد قضایی با این افراد صورت بگیرد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد، با اشاره به اینکه نگهداری کبک بدون مجوز جرم محسوب می‌شود، تاکید کرد: عمل نزاع کبک ها حیوان آزاری بوده و قانونا جرم است، بنابراین در صورت محرز شدن مشخصات برگزار کنندگان آن، اداره محیط زیست می‌تواند به صورت قانونی برخورد کرده و با تشکیل پرونده این افراد را به مراجع قضایی تحویل دهد.

سخنور گفت: البته مشخص نیست که این کبک ها پرورشی هستند و یا کبک های وحشی، اما در هر صورت برگزاری هرگونه نزاع حیوانات، حیوان آزاری تلقی شده و جرم محسوب می‌شود.

او بیان کرد: به دلیل اینکه این تجمع در یک محیط بسته انجام گرفته است مکان آن برای اداره محیط زیست محرز نشده است در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای اطلاع از محل این جرم در دست اقدام است و به محض کسب اطلاعات قطعاً با برگزارکنندگان آنها برخورد خواهد شد.

کد خبر 3640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha