کلیه مزایده های مشکوک و مورد اعتراض در ایلام بررسی می شوند

سرویس ایلام - رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه دادگستری ایلام بر بررسی و نظارت دقیق بر انجام کلیه مزایده ها تاکید دارد، گفت: کلیه مزایده های مشکوک و مورد اعتراض در اسرع وقت بررسی شده و در صورت احراز تخلف، به صورت قاطع با متخلفین برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیدرضا حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر اجرای دقیق قوانین در کشور، به بیان وظایف و تکالیف این دو نهاد دستگاه قضایی پرداخت و افزود: نظارت این نهادها باید مستمر، نظام مند و هدفمند باشند.

رئیس کارگروه نظارت بر حسن اجرای قوانین دادگستری استان با اعلام تشکیل کمیته های فرعی و تخصصی در حوزه کاری این کارگروه با موضوعات ویژه نظارت بر قوانین و نظارت بر حسن جریان امور، تاکید کرد: مسائل و موارد مهم و حساس قضایی استان بنا بر اولویت در این کمیته ها مطرح شده و پس از بحث و بررسی تصمیمات مورد نیاز اتخاذ می گردد.

حسینی با اشاره به اهمیت و حساسیت برگزاری مزایده ها در استان، و لزوم توجه جدی بر نظارت در اجرای تشریفات قانونی و حسن انجام کلیه مزایده ها، از تشکیل کمیته فرعی مزایده ها در کارگروه نظارت بر حسن اجرای قوانین خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه مزایده های مشکوک و مورد اعتراض، در اسرع وقت بررسی شده و در صورت احراز تخلف، به صورت قاطع با متخلفین برخورد می گردد.

وی بر حضور نماینده دادستانی به عنوان نماینده قضایی و ناظر در کلیه مزایده ها و ارجاع امر کارشناسی صرفا به کارشناسان رسمی دادگستری استان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های ناظر بویژه کانون و مرکز کارشناسان رسمی نیز با دقت بر فعالیت کارشناسان نظارت کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام بر جایگاه ویژه نظارت های مردمی و سامانه هوشمند گزارش دهی دستگاه قضایی در نظارت بر اجرای قوانین، تعیین شعب ویژه در دادسرا و دادگاه در خصوص تخلفات کارشناسان و پیگیری اجرای مصوبات کارگروه تاکید کرد.

کد خبر 3712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha