اعمال مجدد قطعی برق زمستانه در آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: امروز برق مناطق مختلف شهرهای استان به دلیل بروز مشکل در تامین سوخت نیروگاه های گازی، به صورت متناوب به مدت ٢ ساعت قطع خواهد شد.

به گزارش کردپرس، اکبر حسن بکلو اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید مصرف گاز و برق در بخش خانگی و تجاری و محدودیت در تأمین سوخت نیروگاه ها، احتمال بروز خاموشی در برخی از مناطق استان وجود دارد.

او ادامه داد: از هم استانی ها درخواست می‌شود، با کاهش ۱۰ درصدی در مصرف گاز و برق، صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدارِ تمام نقاط استان یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مردم برای اطلاع از ساعات خاموشی برق در منطقه خود به سایت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مراجعه کنند.

حسن بکلو اعلام کرد: سالانه یک هزار و ۲۵۰ مگاوات برق در آذربایجان‌غربی تولید و هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود و مابقی به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود.

روز گذشته نیز رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی، گفت: مصرف گاز در استان رکورد زد و اکنون به این رقم هشدارآمیزی از مصرف رسیده ایم که باید کنترل شود تا به مرحله بحران نرسد.

محمودی با اعلام اینکه تاکنون چنین رکورد مصرفی در آذربایجان‌غربی نداشته‌ایم، افزود: مصرف گاز از اول بهمن‌ماه روز به روز افزایش یافت تا اینکه در روز چهارم بهمن به رکورد بی‌سابقه ۲۹ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۸۷ متر مکعب رسید.

سرما و یخبندان شدید در آذربایجان غربی در هفته گذشته کمینه دما در این استان را به 25 درجه سانتی گراد زیر صفر رسانده بود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

قطعی برق زمستانه در ایران و هزاران سوال بی جواب!

کد خبر 3720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha