اگر سوری ها را به کشورشان برنگردانیم YPG جای آنها را پر می کند

سرویس ترکیه - فاتح اربکان رئیس حزب رفاه نو، در سخنانی ضمن حمایت از گفتگوی ترکیه با دولت دمشق ادعا کرد که اگر ترکیه سوری های عرب سنی را به کشورشان نفرستد، نیروهای کرد جای آنها را خواهند گرفت و در مناطق خالی حکومت تشکیل خواهند داد.

به گزارش کردپرس، فاتح اربکان رئیس حزب رفاه نو، در واکنش به طرح عادی سازی رابطه با اسرائیل از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، خطاب به او گفت: «مگر تو نبودی که اسرائیل را رژیم کودک کش خطاب می کردی؟» او همچنین حمایت خود از گفتگو با دولت دمشق را برای بازگرداندن مهاجران سوری به کشورشان اعلام کرد و گفت که اگر سوری ها را به سوریه نفرستیم یگان های مدافع خلق (YPG) جای آنها را پر می کند.

بنا بر گزارش جمهوریت، اربکان در سخنرانی کنگره حزب متبوعش در مرعش ترکیه، در واکنش به عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: «همان کسانی که به اسرائیل لقب جنایتکار و کودک کُش می دادند، امروز با چشم روی هم گذاشتن درباره تداوم جنایت های این رژیم قاتل، به آنجا سفیر می فرستند. مگر اسرائیل بچه کُش نبود؟ آنها آنقدر گرفتار شده اند که دست نیاز به سوی اسرائیل دراز کرده اند. برای رابطه با آمریکا مجبور شده اند با اسرائیلی که همین هفته پیش به روی زن و بچه سلاح کشیده، رابطه برقرار کنند.»

او خطاب به رئیس جمهور ترکیه گفت: «آقای اردوغان مگر تو نبودی که می گفتی من یک قطره خون سرباز ترکیه را با بودجه آمریکا عوض نمی کنم؛ پس آن دیدگاه های ملی گرایانه ات حالا کجا رفته اند؟»

اربکان در ادامه از گفتگو با دولت دمشق حمایت کرد و گفت: «هزاران سوری از خانه های خود آواره شدند و هزاران کشته و مجروح بر جای ماند اما هیچ تغییری در حکومت اسد به وجود نیامد. او همه سرزمین هایی را که از دست داده بود پس گرفت و انتخابات هم به راه انداخت. حالا هم رئیس دولت است. با این حال ما می گوییم جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است. بنا براین هر چه زودتر باید با دولت اسد توافق کنیم و مهمانان سوری مان را به کشورشان بفرستیم.»

اربکان افزود: «فرستادن سوری ها به کشورشان از یک دیدگاه ملی گرایانه دیگر نیز برای ما مهم است. این که در نبود عرب سنی در سوریه، آمریکا و اسرائیل جای خالی آنها را با YPG و PYD پر می کنند. آنها برنامه دارند که یک دولت تروریستی را در مناطق خالی شده از سوری های عرب سنی تاسیس کنند. به همین دلیل مهم است که ما سوری ها را به کشور و شهرهای خودشان بازگردانیم.»

کد خبر 37227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha