وجه مشترک اقوام و مذاهب در کرمانشاه، عشق به امام حسین است

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم گفت: حضور پیرغلامان، خادمان و ذاکران حسینی از سراسر جهان، آسمان و هوای کرمانشاه کاملا عاشورایی و حسینی کرده است.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه پنج شنبه شب در آیین اختتامیه نوزدهمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که با حضور دکتر جبلی رئیس صداوسیما، حضرت آیت‌اله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و پیرغلامان، خادمان و عاشقان حسینی از سراسر دنيا در مسجد عماد الدوله شهر کرمانشاه برگزار شد؛ با خیر مقدم به عاشقان حسینی گفت: خوشحالیم که این روزها کرمانشاه میزبان بلبلان خوش نوای آستان مقدس سرور و سالار شهیدان، پیرغلامان، مداحان، خادمان و دلدادگان دستگاه امام حسین‌ علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه این روزها و هفته ها خیمه سیدالشهداء بر سر مردم استان کرمانشاه سایه انداخته است در ادامه عنوان کرد: اینجا کرمانشاه دروازه تاریخی کربلا، قدمگاه زائران حسینی، دروازه کربلا، مسیر ولایت، مسیر شاه خراسان، مسیر ابریشم و گهواره تمدن ایران اسلامي، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامي، سرزمین وحدت، سرزمین پهلوانان و جوانمردان، نماد مقاومت و ایستادگی، جایی که کتاب جنگ تحمیلی در اینجا باز سپس بسته شد، سرزمین دلاوان مرصاد و میزبان آزادگان سرافراز ایران اسلامي است.

امیری مقدم با تسلیت درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی گفت: هیچگاه صدای ماندگار این هنرمند بی بدیل و بی همتای عرصه دوبله کشور و هنرمند ارزشمند کرمانشاهی را در نقش حمزه عموی پیامبر در فیلم محمد رسول‌الله و نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) فراموش نمی کنیم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در تاریخ از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا یاد کرده اند زیرا قرن ها تنها مسیر تشرف عالمان، عارفان و بزرگان دین به عتبات عالیات مرز خسروی کرمانشاه بوده است و باید اين مرز همیشه به روز زوار باز باشد و امروز این اتفاق مبارک افتاده است.

مدیر ارشد استان همچنین کرمانشاه را استان وحدت توصیف کرد و گفت: تنوع قومی و مذهبی کرمانشاه در ایران بی مانند است اما مردمانش بدون هیچ مشکلی و در کمال آرامش در کنار هم زندگی می کنند و مهم ترین ویژگی مشنرک همه آن ها، ارادت و محبت به حضرت سید شهدا است.

وی یادآور شد: نوحه ماندگار شیرین شمامه نوبرم که امروز در آیین اختتامیه اجرا شد، با صدای ماندگار استاد حشمت الله لرنژاد از هنرمندان به نام‌ اهل سنت کرمانشاه است که بیش از ۴ دهه پیش ضبط شده و بر روح و جان ما نشسته است.

امیری مقدم ادامه داد: همچنین امام زاده عبیدالله در کوسه هجیج پاوه مورد احترام فراوان شیعه و سنی است.

وی همچنین از کرمانشاه به عنوان‌ استان وقف و انفاق یاد کرد و گفت: از گذشته معروف بوده که ۴ دانگ از ۶ دانگ این استان وقف امام حسین علیه السلام و امور خیر است و نیت واقعان هم خدمت به زوار حسینی بوده است.

امیری مقدم همچنین عنوان کرد: کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامي است زیرا اینجا اولین نقطه ای بود که در برابر گلوله های دشمن سینه سپر کرد و مانند کوه ایستاد. نه تنها رزمندگان بلکه مردمان کرمانشاه هم پشت جبهه ها را خالی نکردند و گواه این مقاومت، تقدیم ۱۱۰۰ شهید زن در استان کرمانشاه است که در این زمینه استان اول کشور است.

وی تاکید کرد: مسیر خسروی نزدیک‌ترین، بهترین و راحت ترین مسیر برای کربلاست و کرمانشاه کاملا آماده میزبانی از زائران اربعین است.

کد خبر 37396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha