مرزهای شمال تا جنوب غرب ایران طی 5 سال آینده هوشمندسازی می شوند

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: طرح هوشمندسازی و انسداد مرزها از سال اجرا می شود و برنامه کامل این طرح به ستاد نیروهای مسلح و دولت ارسال شده است و در یک برنامه پنج ساله طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای شمال غرب،غرب و جنوب غرب کشور با اولویت و زمان بندی اجرایی می شود.

به گزارش کردپرس، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه تشییع پیکر سه تن از شهدای هنگ مرزی ارومیه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تنوع اقلیم در مرزهای سرزمینی و گستردگی مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی، باعث شده کشورمان از نظر استراتژیک از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

او با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد مرزها از سال آینده گفت: این طرح از سال آینده اجرا می شود و در برخی از مناطق مرزی کشور به احداث برجک، پاسگاه های مرزی و تجهیز یگان های مرزی نیاز داریم و تلاش های مضاعفی هم در این خصوص صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه برنامه کامل این طرح به ستاد نیروهای مسلح و نیز دولت ارسال شده است و در یک برنامه پنج ساله طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای شمال غرب،غرب و جنوب غرب کشور با اولویت و زمان بندی اجرایی می شود، تصریح کرد: این طرح به صورت کاملا کارشناسی شده و با حضور کارشناسان و مهندسان آگاه طراحی شده است و امید می رود در پایان برنامه هفتم توسعه شاهد تحولات خوبی در مرزهای کشور باشیم.

او تاکید کرد: یکی از اهداف مهم هوشمندسازی نظارت و کنترل الکترونیک مرزهای کشور، بهره‌برداری از فناوری های نوین، ابزارهای نوین نظارت کنترلی، سامانه‌ها و سنسورهای هوشمند برای پایش است که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش اتکا به نیروی انسانی و ارتقای توانمندی در اجرای مأموریت‌ها به ویژه در حوزه مبارزه با قاچاق می شود.

به گزارش کردپرس، سردار احمد گودرزی روز گذشته به منظور حضور در مراسم تشییع سه شهید حمله تروریستی در هنگ مرزی ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کرده بود.

عناصر مسلح ضدانقلاب در حوزه گروهان مرزی ترگور در استان آذربایجان‌غربی ظهر روز جمعه با تعدادی از عوامل مرزبانی به‌صورت مسلحانه درگیر شدند که با حضور عوامل کمکی به منطقه، در این درگیری سه نفر از نیروهای مرزبانی به نام‌های استوار دوم "مسلم جهان‌آرا"، استوار دوم "مالک طاهر" و سرباز وظیفه "کامران کرامت" شهید و ۲ نفر هم مجروح شدند.

کد خبر 375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha