تجلیل از بانوان فعال در حوزه ورزش هلیلان

سرویس ایلام - طی آیینی از بانوان فعال در حوزه ورزش شهرستان هلیلان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید شهبازی فرماندار هلیلان در این آیین و نشست شورای ورزش هلیلان با اشاره به بهره برداری و کلنگ زنی چندین پروژه ورزشی این شهرستان در آینده نزدیک، گفت: سرانه فضاهای ورزشی هلیلان برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش بانوان این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اختصاص یک سالن ورزشی ویژه بانوان و کلنگ زنی چندین پروژه ورزشی در این شهرستان بطور جدی پیگیری خواهد شد.

زینب شیرخانی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از چالش های بینی شده در سند توسعه ارتقا وضعیت زنان، عدم وجود نشاط و کاهش فعالیت های ورزشی حوزه بانوان است و رسانه ها همواره نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه ورزش بانوان از طریق آگاه سازی مردم ایفا می کنند. آگاهی جامعه از ورزش به ویژه در والدین و روی آوردن به فعالیت های ورزشی در فرهنگ ما مقوله ای بسیار اساسی و کاربردی است و اطلاع رسانی این مهم بر عهده رسانه ها و مطبوعات است.

شیرخانی در ادامه با بیان این که برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در هلیلان نیازمند ایجاد پارک بانوان هستیم، خواستار شناسایی و تجلیل از نخبگان ورزشی استان که در سطح ملی برای استان مقامات ارزشمندی کسب کرده اند، شد و افزود: بانک اطلاعاتی نخبگان ورزشی این استان توسط اداره کل ورزش و جوانان ایلام گردآوری و ارایه شود.

حمیرا نیک سرشت، معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و توانمندی‌های ورزش بانوان هلیلان، اظهار داشت: بانوان این شهرستان دارای انگیزه و پتانسیل های بسیاری بالایی برای ورزش قهرمانی در استان و کشور هستند و هلیلان اولویت نخست تخصیص اعتبارات برای توسعه ورزش بانوان است‌.

حمیرا نیک سرشت یادآور شد: زیرساخت های ورزشی این شهرستان بر اساس نیازها و استعدادها باید توسعه یابد که در صورت اجرای این اقدامات، نتایج مثبتی برای ورزش بانوان این شهرستان به وقوع می پیوندد.

وی تصریح کرد: عملیات سنجش اصلاح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و همچنین شناسایی ناهنجاری های قامتی در روستاهای این شهرستان بطور ویژه ای ادامه خواهد یافت که هدف ما در این بخش شناسایی این ناهنجاری‌ها و توزیع تراکت ها و بروشورهایی در راستای ایجاد حرکات اصلاحی در روستاهای مورد پایش است.

وی با بیان اینکه عدالت جنسیتی باید برای استفاده از فضاهای ورزشی در استان رعایت شود، افزود: کمیته های مختلفی برای ساماندهی هیات ورزشی بانوان در استان برای اجرای این مهم ایجاد شده است.

در پایان این نشست از بانوان فعال حوزه ورزش شهرستان هلیلان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 3753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha