باید صلح کنیم و دست از زیر سؤال بردن هویت یکدیگر برداریم

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون ترکیه از مردم این کشور خواست تا دست از تفرقه و زیر سؤال بردن هویت یکدیگر بردارند.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از مردم ترکیه خواست تا دست از تفرقه و چندگانگی بردارند و هویت یکدیگر را به چالش نکشند.

در حالی که تنها چند ماه به برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه و انتخابات مجلس این کشور باقی مانده است، سفرها و فعالیت های رهبران احزاب مختلف ترکیه شدت بیشتری گرفته است. در همین راستا قلیچدار اوغلو که برای انجام دیدارهای حزبی به سامسون سفر کرده بود، در سخنانی خطاب به مردم ترکیه گفت: «ترکیه نیاز به فضائی جدید دارد. همه ما به شدت نیاز داریم که از درگیری و دعوا به دور بمانیم، با هم به آشتی برسیم، به وحدت برسیم، و مبارزه کنیم. ما خیلی از هم دور افتاده ایم. ترکیه نیاز به سامانی جدید دارد. من خواهان آفریدن فضائی تازه در این کشور هستم و قطعا این کار را خواهم کرد.»

رهبر CHP با متهم کردن دولت به دزدی و اختلاس گفت: «ما صبر نمی کنیم که شما پول بیت المال را چپاول کنید. ما همه آن را باز خواهیم گرداند. پروژه ما پاکسازی این کشور از دزدها و راهزن ها است.»

قلیچدار اوغلو با بیان این که یکی از 6 تیر اصلی در کمان اپوزیسیون «ناسیونالیسم» است، گفت: «ملی گرایی ما از جنس ملی گرایی حکومت AKP نیست. ما در هفته اول پس از به قدرت رسیدن کارخانه تانک سازی را که دو دستی تقدیم ارتش قطر شده است، به ارتش خودمان باز خواهیم گرداند. همه بیمارستان های نظامی را بازگشایی خواهیم کرد.»

قلیچدار اوغلو در پایان با اشاره به اظهارات حزب حاکم که مدام خواستار معرفی نماینده اپوزیسیون است، گفت: «ما 6 حزب اپوزیسیون در ابتدا درباره مسائل دیگر به اجماع می رسیم. کمیسیون هایمان را تشکیل می دهیم. برای آینده برنامه ریزی می کنیم و پس از همه این کارها نامزد ریاست جمهوری را انتخاب کرده و به مردم معرفی می کنیم.»

رهبر اپوزیسیون ترکیه ادعا کرد: «به قطع سیزدهمین رئیس جمهور ترکیه، نامزد ائتلاف ملت (اپوزیسیون) خواهد بود.»

کد خبر 37653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha