مدرسه حج،  21 بهمن ماه در سنندج راه اندازی می شود

سرویس کردستان- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: به منطور توانمندسازی و بازآموزی روحانیون معین کاروان حج، همزمان با دهه فجر، مدرسه حج در مسجد قبا سنندج و مرکز تخصصی امام شافعی(رض) راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حجت الاسلام سعید عسگری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: در حال حاصر ۱۰۰ روحانی معین کاروان حج در استان داریم و با راه‌اندازی مدرسه حج، امکان پذیرش جدید و بازآموزی روحانیون باسابقه فراهم می‌شود.

تجلیل از ارکان مساجد، دیدار با خانواده شهدا، کارگاه آموزشی سبک زندگی( سلسله نشستهای مادرانه) مسابقات فرهنگی، هنری بر بستر مجازی، همایش طلاب و روحانیون تشیع و تسنن استان، اهدای خون، نشست ویدئو کنفرانسی ۴۰ نفر از ائمه جمعه استان با ائمه جمعه کشور و مسابقه قرآنی با همکاری صداوسیمای مرکز کردستان از مهمترین برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بود که حجت‌الاسلام عسگری به آن اشاره کرد.

وی تصویب قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های پژوهشی را از مهمترین وظایف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اعلام کرد و گفت: رویکرد جدید مرکز بزرگ اسلامی رویکرد فرهنگی است و به تدریج تحول و تنوع بیشتری در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا، بیشتر برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به سمت و سوی مجازی سوق یافت که استقبال از این برنامه‌ها بسیار بیشتر از برنامه‌های حضوری شد از جمله در مسابقات قرآنی مهرواره‌های قرآنی طاها علاوه بر خود روحانیون، زمینه شرکت خانواداه‌های آنان هم فراهم شد.

حجت‌الاسلام عسگری به برخی خدمات مرکز بزرگ برای روحانیون هم اشاره کرد و افزود: حل مشکل مدرک تحصیلی طلاب برای استخدام در ادارات و راه‌اندازی دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و نیز احتساب دوره تبلیغ در مناطق محروم به عنوان ۲ سال خدمت نظام وظیفه عمومی از جمله این خدمات است که بخشی از دغدغه‌های روحانیون را رفع کرد.

به وضعیت معیشتی ماموستایان بیشتر توجه شود

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست با تاکید بر لزوم بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان، گفت: در زمان طاغوت، نه خبری از جاده بود نه گاز و برق و تلفن، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی از تمام این امکانات برخوردار هستیم.

او با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شان ماموستایان حفظ شده و برای آنها جایگاه بالایی قائل شده است، افزود: اگر امروز بیش از 1000 ماموستای زن وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است و درخواست داریم به وضعیت معیشتی ماموستایان با توجه به اینکه وارثان پیامبران هستند و وظیفه خطیری بر عهده دارند، بیشتر توجه شود.

ماموستا محمدامین راستی، امام جمعه موقت سنندج هم در این نشست، علت پیروزی انقلاب اسلامی را سه عنصر ایمان، وحدت و امامت و رهبری عنوان کرد و گفت: حفظ این سه عنصر، ضامن انقلاب اسلامی است.

او افزود: بهترین قانون که بتواند در دینا حکومت کند، قانون الهی و اسلامی است چرا که دین اسلام یک دین جامع است و می تواند جوابگوی نیازهای بشری باشد و این قانون الهی مقدمه ای برای حرکت امام راحل بود.

او خاطرنشان کرد: اگر کمبودی وجود دارد این ضعف اسلام نیست بلکه ضعف مدیریت است.

کد خبر 3774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha