دیدار نماینده ارشد ایالات متحده با هیئتی از احزاب سیاسی شمال‌شرق سوریه 

سرویس سوریه - نیکلاس گرنجر نماینده ارشد ایالات متحده در شمال شرق سوریه روز پنج‌شنبه با هیئتی از احزاب سیاسی این منطقه دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، هیئتی از احزاب سیاسی شمال شرق سوریه، روز پنجشنبه با «نیکلاس گرنجر» نماینده ارشد آمریکا در شمال شرق سوریه دیدار و درمورد چندین مسئله از جمله وضعیت کنونی این منطقه، شدت‌گرفتن فعالیت‌های نظامی ترکیه، آینده منطقه و حمایت‌های بین‌المللی بحث و گفتگو کردند.
به نوشته آژانس نورس پرس، در این دیدار «امجد عثمان» به نمایندگی از جنبش اصلاحات سوریه، «سهام داوود» از حزب آینده سوریه، «عریفه بکر» از حزب اتحاد دموکراتیک، «اکرم المحشوش» از حزب محافظه کار دموکراتیک، «سنحریب برسوم» از حزب اتحاد سوریه و «مزگین زیدان» از حزب تغییر، حضور داشتند.
در این دیدار ، اهمیت وضعیت کنونی در شمال شرق سوریه با توجه به شدت‌گرفتن پیشروی نیروهای ترکیه، هدف قرار دادن فرماندهان و جنگجویان نیروهای سوریه دموکراتیک، ترور شخصیت‌های سیاسی و همچنین تلفات غیر نظامیان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
طرفین تاکید کردند که این حملات امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار داده‌اند و همچنین این حملات مانع ثبات و پیشرفت منطقه در بخش‌های توسعه و خدمات است.
شرکت‌کنندگان با ذکر این نکته که حمایت دولت آمریکا از مدیریت خودگردان برای تثبیت نظام حکمرانی کافی نیست، به عدم دعوت نمایندگان شمال شرق سوریه و مدیریت خودگردان به نشست «ژنو» اشاره کردند.
احزاب سیاسی در مورد وضعیت داخل اردوگاه‌ها به ویژه اردوگاه هول که هزاران خانواده نیروهای دولت اسلامی (داعش) را در خود جای داده و همچنین اردوگاه‌های مناطق روستایی شمال «حلب» که هزاران خانواده از آوارگان عفرین را که پس از حمله ترکیه به سوریه آواره شده اند در خود جای داده ،گفتگو‌ کردند.
شرکت‌کنندگان به تفصیل درمورد نقش نیروهای بین‌المللی در حل مسئله اردوگاه هول بحث کردند، مسئله‌ای که مدیریت خودگردان به تنهایی و بدون تلاش‌های بین‌المللی برای مشارکت در حل آن، بر عهده دارد.
در مقابل، نیکلاس گرنجر به اهمیت برگزاری چنین دیدارهایی برای روشن‌شدن تصویر وضعیت کنونی اشاره کرد.
گرنجر گفت: «حضور گسترده نمایندگی آمریکا در شمال شرق سوریه، جدیت دولت آمریکا در حمایت از این منطقه و تلاش دولت آمریکا در برقراری امنیت و ثبات را تایید می‌کند.»
وی همچنین بر ادامه حضور نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این منطقه و بر حمایت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی مستمر از این منطقه، تاکید کرد.
گرنجر با تاکید بر اهمیت راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه گفت: «دولت آمریکا پیامی مبنی بر رد و محکومیت حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه ارسال کرده‌است.»
گرنجر افزود: «دولت آمریکا با جامعه جهانی برای حل بحران اردوگاه هول تلاش می‌کند، و از کشورهای مبدا ساکنان اردوگاه هول خواهد خواست که شهروندان خود را به کشور خود بازگردانند.»
لازم به ذکر است، چهارشنبه گذشته «نیکلاس گرنجر» با هیئتی از شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) دیدار کرد.

کد خبر 37774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha