درخواست مجدد مدارک تحصیلی اردوغان از دانشگاه مرمره

سرویس ترکیه - وکلای حزب رهایی خلق ترکیه برای سومین بار از دانشگاه مرمره خواستند تا مدارک تحصیلی اردوغان را به آنها ارائه دهد.

به گزارش کردپرس، حزب رهایی خلق ترکیه (HKP) برای سومین بار از دانشگاه مرمره خواست تا مدارک تحصیلی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را ارائه دهد. دوغان ظفر چنگی وکیل این حزب در کنفرانس مطبوعاتی در مقابل ساختمان دانشگاه مرمره در استانبول، اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه بدون مدرک تحصیلی کرسی ریاست جمهوری را اشغال کرده است.

آیدین آی آیدین نماینده سابق حزب جمهوری خواه خلق (CHP) چندی پیش در 23 آگوست در یک برنامه تلویزیونی در کانال TELE1 مدعی شده بود که در دوران تحصیل اردوغان در دانشگاه مرمره به عنوان دستیار آموزش کار می کرده است و 4 سال مسئول نظارت بر جلسات امتحانی بوده است. اردوغان که دانشجوی دوره شبانه این دانشگاه بوده، تنها برای امتحانات پایان ترم به دانشگاه می آمده است.

آی آیدین در این سخنان تأکید کرد که «هیچ وقت مدرک تحصیلی اردوغان را ندیده است».

پس از اظهارات آی آیدین در تلویزیون TELE1، وکلای HKP برای سومین بار با مراجعه به دانشگاه مرمره خواستار ارائه مدارک تحصیلی اردوغان از سوی دانشگاه شدند.

به نوشته روزنامه جمهوریت، چنگی وکیل HKP در سخنانی در مقابل ساختمان دانشگاه مرمره با بیان این که تردیدهای جدی درباره وجود مدارک تحصیلی اردوغان وجود دارد، گفت: «تا کنون چنین تردیدی درباره هیچ کدام از رؤسای جمهور ترکیه مطرح نشده بود. اما اردوغان در این زمینه استثنا است. زیرا او تنها رئیس جمهوری است که درباره نداشتن مدارک تحصیلی اش کتاب نوشته شده است.»

چنگی افزود: «در بیوگرافی اردوغان در پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری آمده است که او در سال 1973 از دبیرستان امام خطیب استانبول فارغ التحصیل شده است. همچنین آمده است که اردوغان با گذراندن واحد های درسی متفاوت از دبیرستان ایوب استانبول هم فارغ التحصیل شده است. با این حال بر اساس همین بیوگرافی اردوغان در سال 1981 از دانشگاه مرمره فارغ التحصیل شده است. برای ما این پرسش مطرح است که اردوغان که در سال 1973 از دبیرستان فارغ التحصیل شده است، چرا تا سال 1977 در امتحان ورودی دانشگاه شرکت نکرده است؟ این را از دانشگاه مرمره می پرسیم. آیا او در این فاصله زمانی در حال حاضر شدن برای شرکت در آزمون دانشگاه بوده است؟»

در اظهارات ارائه شده از سوی وکیل HKP از دانشگاه مرمره خواسته شده است تا به این هفت درخواست پاسخ دهد:

«1. دانشگاه باید برنامه درسی پروفسور آی آیدین را که مدعی است در سال 1978 به عنوان دستیار در دانشکده بازرگانی دانشگاه مرمره مشغول به کار بوده است، ارائه دهد.

2. دانشگاه باید برنامه درسی اردوغان را ارائه دهد.

3. ما خواستار ارائه نسخه ای از ریز نمرات اردوغان از سوی دانشگاه هستیم.

4. دانشگاه باید اسامی تمام واحدهای تحصیلی پاس شده اردوغان و اساتید آن واحدهای تحصیلی را ارائه دهد.

5. ما خواستار دریافت اطلاعات روشن درباره لزوم یا عدم لزوم شرکت در کلاس های درسی در آن دوره هستیم.

6. ما می خواهیم بدانیم که اردوغان در ترم بهار سال 1981 فارغ التحصیل شده است یا در ترم پاییز آن؟

7. در آخر ما خواستار دریافت سندی هستیم که نشان دهد اردوغان با چه امتیازی و در چه سالی وارد دانشکده بازرگانی شده است؟»

چنگی در پایان اعلام کرد که «بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات شماره 4982، از دانشگاه مرمره خواسته شده است تا در مهلت ارائه شده، مدارک خواسته شده را به وکلای HKP ارائه دهد و صادقانه این را مشخص کند که آیا اردوغان مدارک دانشگاهی لازم را دارد یا نه. زیرا اشغال کرسی ریاست جمهوری بدون داشتن مدارک لازم امری بر خلاف قانون است».

کد خبر 37830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha