حزب خوب سر میزی که HDP حضور داشته باشد نخواهد نشست

سرویس ترکیه - مرال آکشنر رئیس حزب خوب اعلام کرد که حزبش حاضر به هیچ نوع مذاکره ای با HDP نیست.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رهبر حزب خوب ترکیه (İP) در سخنانی اعلام کرد که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) خط قرمز حزب خوب است و بر سر میزی که HDP در آن حضور داشته باشد، نخواهد نشست.

در ترکیه ماه ها است که موضوع توافق همه احزاب اپوزیسیون بر سر یک نامزد انتخاباتی مشترک وجود دارد. رؤسای مشترک HDP تا کنون بارها از رهبران اپوزیسیون دعوت کرده اند تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی با HDP بر سر یک نامزد مشترک به توافق برسند. در حالی که مقامات حزب جمهوری خواه خلق (CHP) تمایل خود را به مذاکره با HDP نشان می دهند، یکی از رهبران 6 حزب اپوزیسیون ترکیه، هر بار با مذاکره با HDP مخالفت می کند.

روز گذشته گورسل تکین نماینده CHP از استانبول، در سخنانی اعلام کرده بود که در صورت پیروزی اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری آتی، می توان یک وزارتخانه به HDP داد.

بلافاصله پس از این سخنان که از سوی ماهر قلیچ روزنامه نگار خبرترک منتشر شد، مرال آکشنر که که در نشستی با حضور سران استانی حزب خود سخن می گفت، مخالفت جدی حزبش را با موضوع مذاکره و شراکت با HDP اعلام کرد و گفت: «ما در میزی که HDP در آن حضور داشته باشد، نخواهیم بود. HDP نیز بر سر میزی که ما در آن حضور داریم نخواهد نشست. حساسیت ما بر روی این امر ادامه خواهد داشت.»

بنا بر خبر جمهوریت در نشست روز گذشته سران استانی حزب خوب، بسیاری از مقامات حزب به موضوع مشارکت انتخاباتی با HDP واکنش نشان داده و از این موضوع به عنوان «خط قرمز حزب خوب» نام برده اند.

لازم به ذکر است که رهبر ملی گرای افراطی حزب خوب، تا کنون بارها از HDP به عنوان شاخه سیاسی PKK نام برده است.

کد خبر 37909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha